Gazdaság

Egyre nagyobb teret hódít a mobilos vásárlás

Sok vállalkozás még nem használja ki a mobil kereskedelem robbanásszerű növekedése által kínált lehetőségeket, így tudnának több fiatalt megszólítani

Minden korábbinál többet vásárolnak a világ fogyasztói mobil eszközök használatával – derült ki a PayPal legfrissebb felméréséből. A globálisan megkérdezett fogyasztók közel nyolcvan százaléka vásárolt már okostelefonon keresztül.

Egyre nagyobb teret hódít a mobilos vásárlás
Főleg a fiatalabb generációk körében népszerűek a mobilos fizetési módok
Fotó: MH/Papajcsik Péter

A PayPal megbízásából, az Ipsos piackutató által a fogyasztók és a kereskedők körében készült nemzetközi kutatás áttekintést nyújt az m-kereskedelem (mobil kereskedelem) legfrissebb globális trendjeiről, és olyan meghatározó fogyasztói és kereskedői tendenciákat vizsgál, mint a közösségi platformokon történő vásárlás és a biztonságos mobilfizetés kérdésköre. A globálisan megkérdezett fogyasztók közel nyolcvan százaléka vásárolt már okostelefonon keresztül, miközben a webshopoknak csak 63 százaléka optimalizált mobil fizetések fogadására. A két érték közötti több mint tizenötszázalékos különbség rámutat, hogy sok vállalkozás még nem használja ki a mobil kereskedelem robbanásszerű növekedése által kínált lehetőségeket. A kutatás alapján a vállalkozásoknak mobiloptimalizált élményt kell kínál­niuk, különösen, ha a fiatalabb – például Z és Y generáció – korosztályt kívánják megszólítani. Az egyszerű és biztonságos mobilélmény biztosítása eddig nem feltétlenül volt prioritás a világ kisvállalkozásai számára, most azonban a mobilos vásárlók igényeinek előtérbe helyezése kevesebb kosárelhagyáshoz vezethet, és akár tizenöt százalékkal több potenciális vásárlót eredményezhet.

Mivel csak néhány héttel vagyunk a legnagyobb nemzetközi vásárlási szezon előtt, fontos, hogy a magyar online értékesítő kereskedők ellenőrizzék, kik a nemzetközi vásárlóik, milyen árucikkeket keresnek a webáruházakban, és hogy miként tudják kielégíteni ezeket az igényeket. Magyarországon a kis- és középvállalkozások csak tizenhárom százaléka értékesít online – ez valamivel alacsonyabb, mint az EU tagállamok tizenhétszázalékos átlaga. Ugyanakkor, a PayPal adatai szerint a nemzetközi kereskedelmet folytató online vállalkozások növekedési üteme sokkal magasabb (14,3 százalék), mint a csak helyi kereskedelemben érdekelt vállalkozásoké (két százalék) – mondta Marcin Glogowski, a PayPal közép- és kelet-európai ügyvezető igazgatója.

Kapcsolódó írásaink