Gazdaság
Jelentős forgalmat ért el a fővárosi közlekedési mobiljegy az első hónapban

A várakozásoknak megfelelően, zökkenőmentesen működik a 100E reptéri járatra váltható mobiljegy pilot projektje, amely a Fővárosi Integrált Viteldíjbeszedési Elektronikus Rendszer (FVR) első fázisaként 2019. június 3-án indult.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. között létrejött szolgáltatási szerződés alapján elindított, a 100E reptéri buszjáratra mobilapplikáción keresztül megváltható mobiljegyből az elmúlt egy hónapban 3598 darabot vásároltak az utasok, ez 3 238 200 forint forgalmat jelent.
Az alkalmazást június 3. és 23. között a Play Áruházból és a AppStore-ból 7630 alkalommal töltötték le, a legtöbben Magyarországról, de több mint 500 alkalommal az Egyesült Királyságból, valamint együttesen közel 600 alkalommal Németországól és az Egyesült Államokból történt installálás.
Veres Mihály a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója a közleményben elmondta: a 100E buszjáraton bevezetett közlekedési mobiljegy pilot projektben a BKK-val együtt vizsgálják a mobilapplikációval történő jegyvásárlási igényeket, annak érdekében, hogy a közeli jövőben elindulhasson a főváros teljes közösségi közlekedését lefedő új mobiljegyvásárlás. A Budapesten kialakított rendszer tapasztalatait felhasználva céljuk, hogy a közlekedési mobiljegyet vidéki városok közösségi közlekedési rendszerében is megvalósítsák - tette hozzá.
Nagy és határozott lépést tettünk előre, amikor az elmúlt hónap elején a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-vel közösen elindítottuk a BKK első mobilapplikációs jegyértékesítő csatornáját, a Közlekedési Mobiljegyet. A rendszer jól működik, a reményeket beváltotta, hiszen a 100E busz digitalizált jegyeit napról napra egyre többen vásárolják meg. A Fővárosi Integrált Viteldíjbeszedési Elektronikus Rendszer első fázisának sikerét látva bízunk abban, hogy a bevezetés előtt álló további díjtermékek jelentős számú új felhasználót vonzanak majd, és ezzel Budapest közösségi közlekedése is felkerül arra a jelképes térképre, amely azokat a városokat mutatja a világban, ahol az intelligens, okos megoldásokkal növelik az utazóközönség kényelmét - nyilatkozta Nemesdy Ervin a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. vezérigazgatója.