Gazdaság

Kombinált fuvarozás a környezetvédelemért

Egységnyi árumennyiségre vetítve, azt kizárólag közúton mozgatva huszonegyszer több szén-dioxid jut a levegőbe, mintha ugyanazt kötött pályán továbbítják

A kombinált fuvarozás révén csökkenthető a környezetszennyezés, és a közúthoz képest is versenyképes áron lehet eljuttatni a küldeményeket.

Kombinált fuvarozás a környezetvédelemért
Mosóczi László államtitkár indította a vonatot, mellette Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria elnöke és Kovács Ákos, az Ekol Kft. ügyvezetője. A vasúti teherfuvarozás évente több százezer tonnával csökkentheti az üvegházhatású gázok kibocsátását
Fotó: Rail Cargo Hungaria

A vasúti fuvarozás a szárazföldi áruszállítás leginkább környezetbarát módja, a különböző fuvarozási módok hatékonyabb együttműködésével évente mintegy ötvenezer kamionnal lehetne kevesebb a magyarországi közutakon – közölte tegnap Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a Budapesti Intermodális Logisztikai Központban. A terminálról az Ekol Kft. a Rail Cargo Hungariával (RCH) együttműködve tegnap indította el a háromezredik közúti pótkocsiját, amelyet vasúton juttat el nyugat-európai célállomásra. A pótkocsik a Budapesttől 1200 kilométerre levő németországi Neuss vasútlogisztikai központba jutnak el vasúton. Ezzel a megoldással a magyarországi gyárak termékei a közúti fuvarozással összemérhető menetidő alatt – Budapest és Neuss között 31 óra a menetidő – jutnak el nyugat-európai piacaikra biztonságosan, környezetkímélő módon, gépjárművezetők igénybe vétele nélkül. A menetrendszerű forgalom révén évente több százezer tonnával csökken az üvegházhatású gázok kibocsátása. Egységnyi fuvarra vetítve ugyanis a kamionos szállítási forma révén huszonegyszer több szén-dioxid jut a levegőbe, mint a vasúti fuvarozáskor. Mosóczi László elmondta: a háztól házig történő szállítás érdekében az ideális megoldást a kombinált árufuvarozás jelenti, amelynek gerincét a fenntartható és energiahatékony vasút adja, rövidebb távokon a közúti szállítással kiegészítve.

Kovács Ákos, az Ekol Kft. ügyvezető igazgatója kijelentette, hogy a hazai gyáripar mind több nagyvállalata ismeri fel a közúti és a vasúti fuvarozás kombinációjának előnyeit. A cég Németországba heti négy, Törökországba pedig három vonatot indít. Kovács Imre, az RCH elnöke és a Rail Cargo Group igazgatóságának a tagja arról beszélt, évente százezer konténert fuvaroznak a BILK-ről. Az intermodális forgalmukon belül a kíséretlen pótkocsiforgalom még csak mintegy hatszázalékos arányt képvisel, de részesedése növekszik. Közölte: árban és gyorsaságban kell felvenniük a versenyt a közúttal.

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom