Gazdaság

A fenntarthatóság és a megfelelő utaskártalanítás terén is nagy a felelősségük a légitársaságoknak

Légi közlekedés

A felelős és fenntartható légi közlekedésre hívja fel a figyelmet a holland KLM légitársaság, amely nyílt levélben kérte az iparági szereplőket, hogy közösen tegyenek a fenntarthatóbb repülésért.

A fenntarthatóság és a megfelelő utaskártalanítás terén is nagy a felelősségük a légitársaságoknak
Vis maior esetében is jár a kárenyhítés
Fotó: AFP/DPA/Wolfgang Minich

Pieter Elbers, a KLM elnök-vezérigazgatója szombaton az amszterdami repülőtéren tartott sajtótájékoztatóján hangsúlyozta, hogy a biztonsághoz hasonlóan a fenntartható repülésről is a légi közlekedési iparág teljes bevonásával kell gondolkodni és cselekedni. A légi közlekedéshez kapcsolódó hír, hogy a szabályok értelmében a légitársaságoknak a járatok törlése, három órán túli késése, valamint a visszautasított beszállás esetén kárenyhítést kell nyújtaniuk – mondta Bolyó Anikó, a Flicht-refund kft. ügyvezetője szintén szombaton a köztévében. A szakértő részletezte, hogy kárenyhítés alatt a szállás, az étkezés és a telefonálás, a transzfer, illetve alternatív járat biztosítását értik. Ezeket a légitársaságoknak mindhárom esetben biztosítaniuk kell, még akkor is, ha vis maiorról van szó, például sztrájkról vagy légtérzárról. Ha az utas nem fogadja el a kárenyhítést, vagy nem tudja megvárni az adott esetben napok múlva érkező alternatív járatot, akkor az eredeti jegy ára visszajár neki.

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom