Gazdaság
Magánszállás helyett szállodai szoba
Az emberek kilencvenöt százaléka utazott kikapcsolódás céljából, többségük, mintegy háromnegyedük belföldre

Idén a szabadságukat töltők hatvanhét százaléka szállodát, ötvennégy százaléka apartmant választ az utazása alatt – derült ki egy felmérésből, amelyet a Bónusz Brigád és a GKI Digital készített a 2019-es utazási szokásokról – közölték a távirati irodával. A tavalyi kutatáskor még mindkét szállástípust alacsonyabb arányban választották a magyarok, hatvanhárom illetve negyvennyolc százalékban. A magánlakások kibérlésének népszerűsége csökkent: ezt 2019-ben a megkérdezettek tizennégy százaléka választotta, egy évvel korábban tizenhét százalékuk szállt meg magánlakásban. A szálláshely kiválasztásának szempontjai is változtak: a legfontosabb továbbra is az elhelyezkedés és az ár, de az elmúlt évhez képest fontosabbá vált az akadálymentesség és a wellness is – közölték. A felmérés szerint az emberek kilencvenöt százaléka utazott kikapcsolódás céljából az elmúlt egy évben: a válaszadók háromnegyede belföldön, viszont ötvenöt százalékuk külföldön is töltött pihenéssel legalább pár napot.
A Magyar Turisztikai Ügynökség kezdeményezésére idén júniusban nagyszabású országos kampány indul, melynek célja, hogy az alsó tagozatos iskolások jobban megismerjék hazánkat. A gyermekek a kampány segítségével nem csak a kötelező tanórai keretek között tanulhatnak az ország látványosságairól és természeti kincseiről, hanem Kajlát, a kíváncsi magyar vizslakölyköt követve virtuálisan és személyesen is felfedezhetik Magyarország csodáit.
A „Hol vagy, Kajla?” elnevezésű akcióhoz partnerként csatlakozott többek között a MÁV Csoport, a Magyar Posta, a Magyar Turisztikai Szövetség, az Oktatási Hivatal és a SPAR Magyarország is.