Gazdaság

Buszprogram: A kormány számít az Ikarusra

A kormány olyan autóbusz stratégiát fogadott el, amelyben hat év alatt hatezer új autóbusz forgalomba helyezése szerepel. A kormány ebben számít a hazai gyártókra, így az Ikarusra.

Buszprogram: A kormány számít az Ikarusra
Palkovics László az innovációs és technológiai miniszter (b) és Széles Gábor, az Ikarus vállalatcsoport elnöke (j)
Fotó: MH/Papajcsik Péter

A kormány által elfogadott autóbusz stratégiának egyik fontos eleme, hogy a közösségi társaságok hatezer új járművet minél hamarabb le tudjanak cserélni. Ezért a kabinet olyan pályázati rendszert fogadott el, ami arra irányul, hogy a cégek hat év alatt hatezer új, lehetőleg a környezetet kevésbé terhelő hajtáslánccal rendelkező autóbuszt tudjanak vásárolni – közölte tegnap Palkovics László innovációs technológiai miniszter Székesfehérváron, ahol az autóbusz stratégiáról egyeztetett Széles Gáborral, az Ikarus vállalatcsoport elnökével. Az egyeztetéssel egybekötött gyárlátogatáson részt vett Cser-Palkovics András polgármester és Vargha Tamás, Székesfehérvár és térsége fideszes országgyűlési képviselője is. A miniszter elmondta: a hazai gyártóknak mind a kapacitás mind pedig a technológia rendelkezésükre áll ehhez.

A technológiaváltás egyik lényeges eleme, hogy a 25 ezer lakosnál nagyobb városokban három év múlva már csak környezetkímélő, így elektromos, vagy gázüzeműek álljanak forgalomba. Addig is a kormány támogatást biztosít ahhoz, hogy pályázati formában új autóbuszokat vásároljanak a közösségi szolgáltatók. A magyar autóbuszipar ebben partner – közölte a miniszter.

Palkovics László az innovációs és technológiai miniszter (b) és Széles Gábor, az Ikarus vállalatcsoport elnöke (j)
Palkovics László az innovációs és technológiai miniszter (b) és Széles Gábor, az Ikarus vállalatcsoport elnöke (j)
Fotó: MH/Papajcsik Péter

Palkovics László kitért az új útprogramra, amelyben az M1-es autópálya forgalmának csökkentése érdekében Komárom és Győr között a 13-as és a 81-es főút végig négysávossá bővülne, emellett megépülne a székesfehérvári déli elkerülő út, amely összeköttetést biztosítana a tervezett M4-M8-as autópályával. Utóbbi esetében megkezdődik az engedélyezési és kivitelezési tervek készítése, és az új autópálya építése 2022-ben kezdődhet. Széles Gábor elmondta: átalakulási időszakon megy keresztül a járműipar, a fejlesztéseket az elektromos hajtáslánc irányába kell irányítani. Az Ikarus nagyon jó időben állt rá erre az útra, ebből adódóan közös vállalatot alapítottak egy kínai céggel, és kifejlesztettek egy olyan buszt, amellyel minél hamarabb szeretnének a világpiacra kilépni. A kormányzati stratégiai megbeszélések most abba a szakaszba érkeztek, hogy iparpolitikai szempontból milyen irányba érdemes az elektromos buszokat fejleszteni. Az elektromos buszok paramétere olyan, hogy 250 kilométert egy feltöltéssel meg tudnak tenni, jelenleg azon dolgoznak, hogy ezt a távolságot nyolcszáz kilométerre kiterjesszék – közölte Széles Gábor.

Objektum doboz

A vállalatcsoport elnöke lapunknak elmondta, hogy jelenleg húsz elektromos autóbuszt építenek Székesfehérváron, emellett a Belügyminisztérium büntetés végrehajtás számára készül 19 jármű. Ezek közül 11 a fogvatartottak szállítására alkalmas, nyolc pedig személyszállító jármű. A honvédség számára nyolcvan autóbuszt már leszállítottak, húsz jelenleg készül Székesfehérváron. Horváth János, az Ikarus Járműtechnika Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az elektromos buszoknak rozsdamentes vázszerkezetet építenek, így két akummulátor-ciklus között nem kell felújítani a karosszériát.

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom