Gazdaság

Korszerűsítik a hatvani vasútvonalat

Átépül a pálya és a biztosítóberendezés, az állomásokon P+R parkolók, valamint aluljárók és perontetők létesülnek, megújul az utastájékoztatási és a térvilágítási rendszer

Megújul a vasúti pálya, a felsővezeték-rendszer, és korszerűek lesznek a biztosítóberendezések. A Rákos és Hatvan közötti vasútvonalon az állomások is lényegesen korszerűbbek és kényelmesebbek lesznek az utazóközönség számára.

Korszerűsítik  a hatvani vasútvonalat
Hat állomásépület, köztük a gödöllői megújítása is a beruházás része
Fotó: Bodnár Patrícia

Zajlanak a pályaépítési munkálatok a Rákos és Hatvan közötti vasútvonalon. Ebben az évben a megbízott kivitelezők elvégzik a pályaépítési munkákat, így 2020-ban a biztosítóberendezés és a vonat­befolyásoló rendszer telepítési munkái készülnek el – tájékoztatta lapunkat a beruházó Nemzeti Infra­struktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. Az 59 kilométer hosszú vonal rekon­st­rukciója 150 milliárd forintba kerül, ez az egyik legjelentősebb vasúti és egyben infra­­strukturális építkezés az országban. A MÁV Péceltől Aszódig lezárta a vasúti pályát, ahol mindkét vágány építése zajlik.

A beruházás három fázisban zajlik. Egyrészt Rákos és Gödöllő, másrészt Gödöllő és Hatvan között dolgoznak a pályaépítők, a harmadik ütemben pedig megvalósulnak a biztosítóberendezési és távközlési munkák. Ez utóbbiak összessé­gében 23,55 milliárd forintba kerülnek. Az 59 kilométer hosszú vonalon mind a 13 állomás és megállóhely megújul, korszerű és akadálymentes állomási környezet, térvilágítás, szélesebb magas peronok, utastájékoztató berendezés, aluljárók, liftek, új perontetők vagy esőbeállók épülnek. Megújul Pécel, Isaszeg, Gödöllő, Máriabesenyő, Bag, Aszód állomásépülete, és új megállóhely létesül Akadémia-Újtelepnél. Új P+R parkolók épülnek az állomásokon, ahol korszerű peronaluljárók és perontetők létesülnek, emelett megújul az utastájékoztatási és térvilágítási rendszer. Megszűnnek a sebességkorlátozások, a lakott területek közelében új zajvédő falak épülnek. Rákos és Gödöllő között az óránkénti engedélyezett sebesség 100-120 kilométer, Gödöllőtől Hatvanig 100 és 160 kilométer – utóbbi Aszód és Hatvan között – lesz az átépítést követően. A Gödöllő és Hatvan közötti 27 kilométer átépítése 64 milliárd forintba kerül.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium tegnap hírül adta: az utasigényeket figyelembe vevő Budapest Vasúti Stratégia elkészítésének első lépéseként a projekt honlapján keresztül küldhetik meg az érintettek a fővárosi vasúti közlekedési, személyszállítási és árufuvarozási lehetőségekkel kapcsolatos meglátásaikat május 15-ig.

Kapcsolódó írásaink

Jó ütemben zajlik a vasút-villamosítás

ĀIdén megkezdődik az észak-balatoni vonal korszerűsítése, befejeződik a sátoraljaújhelyié, és tartanak az építési munkák a pusztaszabolcsi és a hatvani vonalon

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom