Európai Unió
Súlyos következményei lehetnek a tömeges bevándorlásnak
A Bécs környéki tanköteles gyerekek egy része nem beszél németül

Az osztrák statisztikai hivatal adatai alapján a Bécs környéki tanköteles gyerekek egy része nem beszél németül. A Nemeskürty István Tanárképző Kar osztályvezetője németországi adatokat is hozzáfűzött: a tavaly első osztályba lépő diákok 16 százaléka nem beszélte az ország nyelvét, 63 százaléka pedig arról számolt be, hogy otthon egyáltalán nem kommunikál a családjával németül – olvasható a Mandiner oldalán.
Egyértelműen mutatja a hajlandóságot az asszimilálódásra, hogy egyáltalán meg akarják-e tanulni az adott ország nyelvét – szögezte le.
Szakos Enikő hangsúlyozta, egyre nagyobb szerepe van a tanárképzésben a teljesítménybéli különbségek kezelésének, ám a közös nyelv hiánya hatalmas kihívás elé állítja a pedagógusokat.
Pláne, ha még a szülőkkel sem tudnak kommunikálni, az iskola pedig nem egy kávézó, ahol a mutogatással is eredményt lehet elérni.
A helyi fiatalok sem sajátítják el a nemzeti identitást
A kutató rámutatott, a statisztikák alapján egyértelműen romlik az összteljesítmény, ha 35 százaléknál magasabb egy osztályban a bevándorlók aránya. Az állami iskoláknak központi szerepük van a nemzeti identitás és az alapvető viselkedési kultúra kommunikálásában, ám ha a helyi fiatalok maguk körül nem ezt látják az osztályban, akkor nem sajátítják el.
Ebben az életszakaszban a kortársnyomás folyamatosan nő, és a bevándorlótöbbségű csoportban egy gyenge nemzeti identitású vagy keresztény érzésű fiatalra nagy hatást gyakorolhatnak a más kultúrával rendelkező társai, elkezdhet hasonulni hozzájuk – mondta Szakos Enikő.