Életmód

Meglepődnek az emberek, amikor rájönnek a WD–40 nevének jelentésére

A WD–40 1958 óta kapható kereskedelmi forgalomban

A vicc szerint egy embernek legfeljebb két eszközre van szüksége, bármilyen probléma megoldásához: ragasztószalagra és WD–40-re. A kék-sárga flakonos, piros kupakos kenőolajsprayt nagyjából mindenki ismeri, aki valaha megpróbált megjavítani valamit, a nevének jelentését azonban kevesen ismerik – írta a 24.hu.

Meglepődnek az emberek, amikor rájönnek a WD–40 nevének jelentésére
A vicc szerint egy embernek legfeljebb két eszközre van szüksége, bármilyen probléma megoldásához: ragasztószalagra és WD-40-re.
Fotó: NorthFoto

David Muir amerikai újságíró hozzávetőleg 800 ezres Twitter-követőbázisát kérdezte a név jelentéséről – írja a Mirror című brit bulvárlap. Muir rengeteg érdekes tippet kapott a WD jelentését illetően, például: world domination (világuralom), wet and dry (nedves és száraz felületeken is használható), wrong decision (rossz döntés). Meglepő, de utóbbi áll a legközelebb a megoldáshoz.

A WD–40-et 1953 szeptemberében mutatta be a kaliforniai Rocket Chemical Company nevű cég, melyet ma már WD–40 Company néven ismerünk. A terméket eredetileg interkontinentális ballisztikus rakéták külső felületének védelmére tervezték, csak később derült ki, hogy mennyire hasznos lehet a háztartásokban is. A WD–40 1958 óta kapható kereskedelmi forgalomban.

A név első tagja a water displacement (vízkiszorító) kifejezést takarja, míg a 40 annak állít emléket, hogy a fejlesztés során 39 képletet dobtak kukába, mire a negyvenedik próbálkozás során sikerült megalkotni a végleges terméket.

Kapcsolódó írásaink