Divat
Búcsút inthetünk a letisztult eleganciának?
Úgy fest, ismét a hivalkodó luxus veszi át a stafétabotot a divat világában

Az olyan márkák, mint a Gucci, a Chanel, a Versace, új kreatív igazgatóikkal, valamint a Renault éléről távozó és a többek között Gucci-tulajdonos Kering luxusmárkacsoport új vezérigazgatója, Luca de Meo érkezésével a luxusipar várhatóan fokozatosan felhagy a finom, csendes luxussal az erőteljesebb, látványosabb stílusok javára – legalábbis így gondolja a CNBC-nek nyilatkozó luxusipari elemző, Carole Madjo a Barclaystól.
A szakértő szerint a divat is ciklusokban mozog, a luxus területén is, és az elmúlt években elhasználódott, csendes luxus helyét ismét valami más válthatja, az újdonság kerülhet ismét a fókuszba, miután a luxusipar lejtmenetbe került a koronavírus-járvány idejét jellemző fellendülés után − írja a Feol a Világgazdaságra hivatkozva.
Ugyanakkor az olyan ultraluxus márkák, mint a Brunello Cucinelli, a Hermés vagy az LVMH birtokában lévő Loro Piana, szinte meg sem érezték a szektor válságát, a visszafogott kasmírruhák és a felső kategóriás táskák piaca továbbra is erős maradt.
Ám a kevésbé hivalkodó, csendes luxus nem minden márkának jött be, így ezek kénytelenek változtatni a kreatív irányukon, és visszatérni a merész, hangos luxushoz.