Bulvár
Japánban bálnahús-automatát állítottak fel, hogy felpörgessék az eladásokat
Bálnasashimit, azaz bálnasteaket és bálnaszalonnát kínálnak a gépek

Egy japán bálnavadász cég bálnasashimit, magyarán bálnasteaket és bálnaszalonnát kínáló automatákat mutatott be Yokohamában, annak reményében, felpörgetik régóta hanyatló és sok áruházlánc által szándékosan ignorált bálahús értékesítését – adta hírül az RTL.
A Kyodo Senpaku nevű cég elnöke, Hideki Tokoro egy bálnás sapkát viselve üdvözölte a leendő vásárlókat az automaták bemutatóján.
A cég a közelmúltban két hasonló automata értékesítési pontot hozott létre Tokióban, a negyediket a jövő hónapban a nyugati Oszakában tervezik megnyitni. A tervek szerint a következő öt évben száz ilyen automatát helyeznek üzembe.
Sok nagy szupermarket attól fél, hogy a bálnavadászatot ellenző csoportok majd zaklatják őket, ezért nem is nagyon árulnak ilyen húsokat. Sok olyan ember van, aki bálnát szeretne enni, de egyszerűen nem jutnak hozzá a termékhez
– mondta Tokoro a megnyitón.
Az árusított termékek főként Japánban fogott bálnákat tartalmaznak, az árak 1000 és 3000 jen (nagyjából 2700 és 8000 forint) között mozognak majd. Bár a japán kormány fenntartja, hogy a bálnaevés az ország kultúrájának fontos része, a fogyasztás az 1960-as évek óta folyamatosan csökken.
A japán bálnahúsfogyasztás mindössze ezer tonnát tett ki 2021-ben, szemben a csirke 2,6 millió tonnájával és a marhahús 1,27 millió tonnájával. A hatvanas évek elején, a bálnahús népszerűségének csúcsán az éves fogyasztás 233 ezer tonna volt.