Belföld
Változó egyetemi követelmények
Láthatóan nem vonz elég hallgatót a kulturális antropológiai alapképzés
Erre reagálva kijelentették, az intézkedés oka, hogy az alapképzés látható módon nem vonz elég hallgatót, 2013-ban és 2014-ben összesen hat diákot vettek fel. Ezzel szemben – folytatták – lényegesen többen jelentkeztek mesterképzésre: tavalyelőtt százkét jelentkezőből harmincegyet, tavaly pedig száztizenhat jelentkezőből harmincnyolc hallgatót vettek fel. Kijelentették, hogy mindez az antropológiai képzés magasabb szintű erősítését indokolja.
Kitértek arra is, hogy a felsőoktatási képzési és kimeneti követelmények átdolgozása november végére zárulhat le, a változtatások egyik nagyon fontos eleme pedig a felsőoktatási szakok minőségi fejlesztése. Éppen ezért a Magyar Rektori Konferenciával (MRK) együtt úgy döntöttek, hogy a korábbi augusztus végi határidőt kitolják. Megjegyezték, hogy a duális képzés vállalati tananyagai nem tartoznak a rendelet hatálya alá, így azt az adott vállalati kör dolgozza ki, és a Duális Tanács ellenőrzi.
Az államtitkárság arról is tájékoztatott, hogy a felsőoktatási intézmények lehetséges átalakítási tervein jelenleg is dolgoznak a munkacsoportok: a részletes munkatervek, stratégiai dokumentumok, üzleti és működési elvek kidolgozása megkezdődött, ezekről pedig július végén tájékoztatják a nyilvánosságot. Hangsúlyozták, céljuk, hogy minden intézményi átalakításról szóló döntést még augusztus vége előtt meghozzanak.
A köznevelési államtitkárság arról számolt be, hogy a tavalyihoz hasonló eredménnyel végződtek az idei érettségi vizsgák, informatikából viszont jelentősen, négy tized százalékkal javult a diákok teljesítménye. Hasonlóan pozitív változás tapasztalható a kémia, a biológia és az angol vizsgák esetében is. Az eredmények igazolják, hogy a kétszintű vizsgarendszer működése stabil – vontak mérleget.
Kitértek arra is, hogy a felsőoktatási képzési és kimeneti követelmények átdolgozása november végére zárulhat le, a változtatások egyik nagyon fontos eleme pedig a felsőoktatási szakok minőségi fejlesztése. Éppen ezért a Magyar Rektori Konferenciával (MRK) együtt úgy döntöttek, hogy a korábbi augusztus végi határidőt kitolják. Megjegyezték, hogy a duális képzés vállalati tananyagai nem tartoznak a rendelet hatálya alá, így azt az adott vállalati kör dolgozza ki, és a Duális Tanács ellenőrzi.
Az államtitkárság arról is tájékoztatott, hogy a felsőoktatási intézmények lehetséges átalakítási tervein jelenleg is dolgoznak a munkacsoportok: a részletes munkatervek, stratégiai dokumentumok, üzleti és működési elvek kidolgozása megkezdődött, ezekről pedig július végén tájékoztatják a nyilvánosságot. Hangsúlyozták, céljuk, hogy minden intézményi átalakításról szóló döntést még augusztus vége előtt meghozzanak.
A köznevelési államtitkárság arról számolt be, hogy a tavalyihoz hasonló eredménnyel végződtek az idei érettségi vizsgák, informatikából viszont jelentősen, négy tized százalékkal javult a diákok teljesítménye. Hasonlóan pozitív változás tapasztalható a kémia, a biológia és az angol vizsgák esetében is. Az eredmények igazolják, hogy a kétszintű vizsgarendszer működése stabil – vontak mérleget.