Belföld
Ügyfél-tájékoztatás üzenetekben
azt is eldönthetjük majd, melyik bírósághoz nyújtjuk be a keresetünket
Az Országos Bírósági Hivatal ügyfélértesítő rendszert indít útjára, amelynek keretében az érintettek SMS-ben vagy e-mailben kaphatnak tájékoztatást ügyükről. Tájékozódhatnak arról, hogy mikorra és hol van kitűzve tárgyalásuk, érkezett-e például ellenkereset, értesülhetnek a szakértő kirendeléséről, illetve, hogy elkészült a szakértői jelentés. Ahogy Nyakó Zsuzsannától, az OBH EKOP projektek projektirányító bizottságának tagjától megtudtuk, a szolgáltatást az adott bíróságon kell igényelni, de ügyfélkapu-regisztrációra, illetve hozzáférésre van hozzá szükség. Természetesen mindenki csak a saját ügyéről kaphat felvilágosítást – tette hozzá.
Januártól egy másik, szintén hasznos szolgáltatást is elindítanak, az úgynevezett Levelező projekt keretébe polgári ügyekben az ügyfelek arról informálódhatnak, hogy az adott bíróságon – a korábbi évek statisztikai tapasztalatai alapján – mennyi ideig tarthat a perük. Ha egy eljárásban több bíróság is illetékes lehet, akkor az információ birtokában egy ügyfél mérlegelhet, hogy melyiknél érdemesebb elindítani a pert. Nyakó Zsuzsanna ezzel együtt felhívta a figyelmet, hogy ez csak előzetes kalkuláció, hiszen egy konkrét ügyben számos olyan tényező léphet fel, amely befolyásolja az időtartamot.