Belföld
Parlament előtt a módosítás
Fellép a csaló termékbemutatók ellen a KDNP
Az indítvány indoklásából kiderül, a kifogásolt cégek „csak az értékesítésről szóló szerződés megkötéséig és a termék átadásáig készségesek, ezután a fogyasztók részére már elérhetetlenné válnak”. Különösen igaz ez az általuk közvetített hitelekre, mert esetleges nem fizetés esetén az ügyfelek már egy-egy pénzügyi intézménnyel állnak szemben. Mindezen indokok alapján nem tűr halasztást a koruk, hiszékenységük, szellemi vagy fizikai fogyatkozásuk miatt különösen kiszolgáltatott fogyasztók védelme érdekében a szükséges törvények módosítása – így a javaslat.
Rétvári Bence, a kisebbik kormánypárt alelnöke, a részleteket ismertetve elmondta, a jövőben a hét legalább egy napján este nyolc óráig nyitva tartó ügyfélszolgálatot kell fenntartaniuk az árubemutatóval egybekötött termékértékesítést folytató vállalkozásoknak, telefonos elérhetőséget is biztosítaniuk kell, továbbá az ilyen cégek nem nyújthatnának fogyasztói hitelt. A javaslat amúgy három törvényt érint, így módosulhat a kereskedelemről szóló szabályozás, valamint a gazdasági reklámtevékenységről és a hitelintézetekről szóló jogszabályok is. A „csomagot” szeptember közepén kezdheti tárgyalni a parlament, és október végén, november elején válhat hatályossá. Korábban megírtuk, az adatvédelmi hatóság súlyos adatkezelési hiányosságokat tárt fel a termékbemutatók kapcsán.
Szerinte míg 2010-ben 228, tavaly 780 írásos panasz érkezett a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A beadványok jelentős része arról szól, hogy az érintett cégek a szerződéskötést követően elérhetetlenné válnak. A mostani javaslattal rögzítenék azt is, hogy az ügyfélszolgálati előírások betartását a fogyasztóvédelem ellenőrzi, az árubemutatóval egybekötött termékértékesítésnél pedig tilos lenne az ajándékjuttatás és a sorsolás reklámja.
Harrach Péter, a KDNP frakcióvezetője a nyugdíjasok „megkopasztását”, az egészségüket féltő emberek becsapását szeretné megakadályozni. A szabad vasárnapról készült felmérésekre és az intézkedés elutasítására vonatkozó újságírói felvetésre – az MTI közlése szerint – rögzítette: kitartanak mellette.
Rétvári Bence, a kisebbik kormánypárt alelnöke, a részleteket ismertetve elmondta, a jövőben a hét legalább egy napján este nyolc óráig nyitva tartó ügyfélszolgálatot kell fenntartaniuk az árubemutatóval egybekötött termékértékesítést folytató vállalkozásoknak, telefonos elérhetőséget is biztosítaniuk kell, továbbá az ilyen cégek nem nyújthatnának fogyasztói hitelt. A javaslat amúgy három törvényt érint, így módosulhat a kereskedelemről szóló szabályozás, valamint a gazdasági reklámtevékenységről és a hitelintézetekről szóló jogszabályok is. A „csomagot” szeptember közepén kezdheti tárgyalni a parlament, és október végén, november elején válhat hatályossá. Korábban megírtuk, az adatvédelmi hatóság súlyos adatkezelési hiányosságokat tárt fel a termékbemutatók kapcsán.
Szerinte míg 2010-ben 228, tavaly 780 írásos panasz érkezett a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A beadványok jelentős része arról szól, hogy az érintett cégek a szerződéskötést követően elérhetetlenné válnak. A mostani javaslattal rögzítenék azt is, hogy az ügyfélszolgálati előírások betartását a fogyasztóvédelem ellenőrzi, az árubemutatóval egybekötött termékértékesítésnél pedig tilos lenne az ajándékjuttatás és a sorsolás reklámja.
Harrach Péter, a KDNP frakcióvezetője a nyugdíjasok „megkopasztását”, az egészségüket féltő emberek becsapását szeretné megakadályozni. A szabad vasárnapról készült felmérésekre és az intézkedés elutasítására vonatkozó újságírói felvetésre – az MTI közlése szerint – rögzítette: kitartanak mellette.