Belföld

Nézőpont: Az RTL még mindig magával foglalkozik

A csatorna az elmúlt három hétben többet foglalkozott a reklámadóval, mint a devizahitelesek ügyével

Jelentősen növekedett a politikai hírek aránya az RTL Klub esti hírműsorában a reklámadóról szóló törvényjavaslat benyújtása óta. A Nézőpont Intézet elemzése megállapította, hogy a csatorna június első három hetében többet foglalkozott a reklámadóval, mint a devizahitelesek ügyével.

A Nézőpont intézet 6 csatorna, a TV2, az RTL Klub, az M1, a Duna Televízió, a HírTV, valamint az ATV esti híradóinak vizsgálatából készített vizsgálatot június 1-je és 22-e közötti időszakban. A vonatkozó elemzés szerint a reklámadó beterjesztését követően a politikai hírek különböző arányokban jelentek meg a csatornák képernyőin.

Míg a TV2 és az ATV esetében stagnálás, a HírTV esetében némi csökkenés, a közszolgálati csatornák esetében hullámzás volt tapasztalható, addig az RTL Klub hírműsorában megduplázódott a politikai hírek aránya. A 26 százalékos arányt korábban csak az országgyűlési választást követő héten érte el a csatorna. Az RTL Klub politikai tartalmú hírei a leggyakrabban a kormányalakításról, reklámadóról, a devizahitelesek megmentéséről és a baloldali pártok helyzetéről számoltak be az elmúlt három hétben.

 A kormányalakítás témájával a legtöbbet, a politikai hírek 9 százalékában az ATV foglalkozott, míg legkevesebbet az RTL Klub, alig több mint 4 százalékban. A reklámadóval kapcsolatos tudósítások aránya a kereskedelmi csatornákon volt a legmagasabb: a TV2 műsorában 10,7 százalék, az RTL Klub esetében pedig 16,7 százalék volt. Az RTL Klub esetében ez kétszer annyi tudósítást jelent, mint amennyit a devizahitelesek helyzetének tárgyalására szánt a csatorna - tudatta a Nézőpont Intézet.