Belföld
Negyven új autóbuszt bérel a főváros, a többit hitelből venné meg
„Politikai, egzisztenciális, gazdasági érdekek”
Munkakezdet a közgyűlésben. Tarlós üdvözli a Fidesz-frakció tagjait (Fotó: Csudai Sándor)
Több variáció is felmerült a BKV-buszok beszerzéséről és működtetéséről a Fővárosi Közgyűlés tegnapi, rendkívüli ülésén, amely csak ezzel a témával foglalkozott. A távirati iroda beszámolója szerint a vitában Tarlós István főpolgármester elmondta: úgy tűnik neki, hogy többféle, politikai, egzisztenciális, gazdasági és fővárosi érdek keveredik az ügybe. A Fővárosi Közgyűlés számára nincs választási alternatíva – szögezte le.
Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója kifejtette, a járművek saját forrásból történő beszerzése lenne a legolcsóbb, ám erre nincs elegendő pénzük. Költséghatékonyság szempontjából ezt követi a hitelből történő vásárlás, ami évente százharmincmillió forinttal drágább az előzőnél, a bérlés pedig ennél is százkilencvenmillió forinttal többe kerül, de kedvezőbb, mint a szolgáltatás kiszervezése. Az ellenzék az új buszok vásárlása mellett kardoskodott, míg Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes arra emlékeztetett, hogy a fővárosnak 2018-ig ötszázötven autóbuszt kell lecserélnie, ennek finanszírozását szerinte nem lehet kizárólag hitelből fedezni, ezért a rendelkezésre bocsátás is járható út.
Végül a közgyűlés úgy döntött, hogy bár a BKV korábban hetvenöt busz bérléséről kötött szerződést, ezt csak negyven járműre engedélyezte. A testület nem hagyta jóvá az öt elektromos busz bérléséről augusztusban kötött szerződést, ugyanakkor hozzájárult, hogy a BKV így működtessen húsz dízelüzemű szólóbuszt és ugyanennyi csuklós buszt. A maradék harminc csuklós busz és a már említett elektromos buszok esetében a közgyűlés engedélyezte, hogy azokat a közlekedési társaság hitelből megvegye, ha a kormány ehhez hozzájárul, és tudnak hitelt szerezni. A BKV nyolc évre a szóló autóbuszokat kilométerenként 246 forintért, a csuklós járműveket pedig kilométerenként 330 forintért bérli.