Belföld
Május közepén dönthetnek a metrópótlásról
A főpolgármester kifejtette, a metróvonalat három szakaszban újítják fel, addig pedig a forgalmat „százötven új autóbusz fogja kiváltani és lebonyolítani”.
Emlékeztetett, a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén e kérdésben nem hozott döntést, így arról valószínűleg két-három hét múlva szavaznak majd. Kérdésre válaszolva beszélt arról is, hogy a 2006-ban megkötött 4-es metró szerződések, „élén az Alstom-szerződéssel, szörnyűek voltak”.
A főpolgármester felidézte azt is, hogy 2010-es hivatalba lépése után még 2011-ben emiatt az ügyészséghez fordultak. Megjegyezte, úgy tudja, a mai napig nem zárták le a nyomozást az ügyben. Ismert, Kocsis Máté, Józsefváros fideszes polgármestere szerdán felszólította a baloldal fővárosi képviselőit, hogy „számoljanak el azzal, hogy budapesti kormányzásuk alatt hova tűntek el az Alstom-pénzek, kinél vannak”. Rámutatott, a gyanú szerint a 2010 előtti városvezetés idején mintegy hétszázmillió forint kenőpénzt adhattak olyan döntéshozóknak, akik elősegíthették azt, hogy a 4-es metróhoz az Alstom francia járműgyártó szállíthassa a vagonokat. Jelezte, a következő közgyűlésre megvizsgálják annak a lehetőségét, hogy az ügy miatt érdemes-e vizsgálóbizottságot felállítani.