Belföld

Gyorsabb haladás a Budaörsi útnál

Az új csomópontnak százhúszezer autós látja hasznát Tarlós István szerint

Elkészült az M1–M7-es autópályák bevezető szakaszánál az a kétszintes csomópont, amely konkrét vállalás volt az unió felé a 4-es metró beruházáshoz kapcsolódva. Tarlós István főpolgármester szerint a megújult Széll Kálmán teret is „heteken belül átadják”.

Budaörsi úti csomópont 20160419
Tájkép a Budaörsi úti csomópontról. Az átadással hosszú idő óta meglévő közlekedési problémát oldottak meg (Fotó: Nagy Balázs)

Véget ért a Budaörsi úti új, kétszintű közúti csomópont kialakítása, amely 2014-ben kezdődött a 4-es metró beruházáshoz kapcsolódva. Az eseményen Tarlós István jelezte, hosszú évek óta megoldatlan probléma zárult le a terület rendezésével, amely összesen 7,2 milliárd forintba került. A főpolgármester rámutatott, nyolcvanöt hétig tartott az építkezés, és a beruházásnak százhúszezer autós „látja majd a hasznát”.

Emlékeztetett arra is, hogy a csomópont kialakítása konkrét vállalás volt az Európai Unió felé, mivel egyik legfontosabb célja, hogy könnyebben megközelíthető legyen a 4-es metró, és elérhetőbbek legyenek a BKV- és Volán-járatok, illetve a P+R parkolók, vagyis egyszerűbb legyen az egyes közlekedési ágak közötti gyors, kényelmes, biztonságos átszállás. Kicserélték a teljes közműhálózatot, megújult a közvilágítás, valamint kétszintű csomópont, akadálymentes gyalogos- és kerékpáros-aluljáró, illetve zajvédő fal épült.

Tarlós István szólt arról is, hogy a kivitelező az építkezés alatt a közlekedést végig biztosította, ugyanis úgy kellett egy felszín alatt is futó rendszert kialakítani, hogy közben a forgalmat a lehető legkisebb mértékben akadályozzák. Kitért arra is, hogy folyamatosan bővül a P+R parkolók száma, csak a 4-es metró kelenföldi végállomásánál jelenleg ezer parkolóhely áll az autósok rendelkezésére, amelyet év végéig összesen ötszázzal bővítenek. Ezenkívül – folytatta a városvezető – heteken belül átadják a Széll Kálmán teret, így „egy élhető közösségi tér születik újjá, közelebb kerülnek egymáshoz a megállók, és teljesen akadálymentessé válik a gyalogosközlekedés”.