Belföld
Folyamatos párbeszéd a tanárokkal
Az erről szóló közlemény szerint stratégiai kérdésekben egyetértettek a felek, s a már témában tartott tavaszi konferencián elhangzott szakmai tapasztalatokat vitatták meg az újítással kapcsolatban, ami része a MPT-vel a kérdésről zajló szakmai konzultációsorozatnak. A köznevelési államtitkár nemrég kifejtette, úgy tűnik, kialakulhat egy közös, szakmai álláspont arról, hogy meg kell erősíteni az iskolák alsó tagozatait és az alapkompetenciák minden szintjét, amit akár a kilencosztályos iskolaszerkezetre való áttérés is nagyban segíthet.
Az elmúlt hónapokban a többi között a Magyar Tudományos Akadémia, a Nemzeti Pedagógus Kar és a szakszervezetek bevonásával tekintették át a lehetséges megoldásokat. Czunyiné Bertalan Judit akkor kifejtette, alapvetően nem arról szól a kilencedik évfolyam esetleges bevezetése, hogy több időt töltsön el a diák az iskolában, sokkal inkább azt szeretnék elérni, hogy a rendelkezésre álló idő és a tartalom átszervezésével hatékonyabb legyen a magyarországi képzés.
Az elmúlt hónapokban a többi között a Magyar Tudományos Akadémia, a Nemzeti Pedagógus Kar és a szakszervezetek bevonásával tekintették át a lehetséges megoldásokat. Czunyiné Bertalan Judit akkor kifejtette, alapvetően nem arról szól a kilencedik évfolyam esetleges bevezetése, hogy több időt töltsön el a diák az iskolában, sokkal inkább azt szeretnék elérni, hogy a rendelkezésre álló idő és a tartalom átszervezésével hatékonyabb legyen a magyarországi képzés.