Belföld
Enyhítenék a diákok terhelését
„Tárgyalások vezetnek a szakmai megoldásokhoz”
Az Emmi parlamenti államtitkára kifejtette, az idén először koncepciót szeretnének elfogadni, majd 2017-ben a nemzeti alaptanterv megváltoztatásával lehet a tananyagot úgy csökkenteni, hogy az egyúttal a „versenyképes tudás megszerzését is szolgálja”.
Az államtitkár fontosnak nevezte, hogy a versenyképesség mellett a tananyag se jelentsen túlzott leterhelést számukra. Rétvári Bence szerint leginkább az alsó tagozaton, az 1–4. osztályokban kell az alapkészségek fejlesztésére több időt hagyni a diákoknak és a tanároknak, „itt kell elsősorban megtalálni a megfelelő arányokat”.
A Nemzeti Pedagógus Kar szerint a tényleges szakmai megoldások, amelyek elősegíthetik az oktatási rendszer hatékonyabb működését, csak „tárgyalások útján születhetnek meg”. A szervezet a távirati irodával közölte, a Köznevelési Kerekasztal alkalmas lehet arra, hogy érdemi javaslatokkal segítse a döntéshozókat a szükséges változtatások meghozatalában, s azért dolgoznak a kerekasztali munkacsoportokban, hogy a lehető leghamarabb a kormány elé lehessen terjeszteni a jogszabály-változtatást igénylő tervezeteket.
Várhatóan az idén kipótolja a kormány a Klik által korábban jelzett, százmilliárdos hiányt az oktatási rendszerben – közölte tegnap György László, a Századvég Gazdaságkutató Intézet vezető közgazdásza a köztévének.