Belföld
Előkészítik a dugódíj bevezetését
A főpolgármester újfent emlékeztetett, hogy a sarc bevezetését a Demszky-kabinet a 4-es metró beruházásához kapott uniós támogatás fejében vállalta. „Ez része a szerződésnek, és ha nem akarjuk visszafizetni a kapott száznyolcvanmilliárd forintot, akkor be kell vezetni a dugódíjat” – jelentette ki, majd hozzáfűzte: annak élesítését jelenleg egy parlamenti döntés tiltja, ám a kormány tisztában van azzal, hogy ez mit jelent, így ebben változás várható.
Kifejtette, hogy a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) jelenleg is dolgozik a zónahatárok kijelölésén, „hiszen ez az egyik legfontosabb kérdés” amellett, hogy a technikai feltételeket is meg kell teremteni.
Az útdíjjal kapcsolatban Tarlós István úgy fogalmazott, neki is vannak fenntartásai, hogy a közszolgáltatást végző járművek, például a kék buszok fizessenek a város útjainak használatáért – így erről egyelőre tárgyalnak a kormánnyal.
A 3-as metróval kapcsolatban elmondta, nincsenek különösebb illúziói arról, milyen állapotban van a vonal – utalva ezzel a Főmterv már elkészült műszakiállapot-felmérésére –, ám a BKV menedzsmentje szigorú utasítást kapott: csak üzembiztos járműveket engedhetnek ki a forgalomba. Kiemelte, a kocsik felújításához szükséges forrást hitelből teremtik elő, a megfelelő bank kiválasztására pedig közbeszerzési pályázatot írnak ki, aminek átfutási ideje „a mai naptól számítva két hónap”. Hozzátette, a BKV kormánytámogatást kap, és kiemelt célként megépül a római-parti védmű is.