Belföld
Elkaszálták a buszok beszerzéséről szóló közbeszerzési tendert
„Házon belül” oldaná meg a főváros a metrópótlást
Megsemmisítette a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tenderét, amely a hármas metró pótlásához szükséges buszflottát rendelte volna meg. A KDB tegnap tette közzé honlapján az erről szóló határozatot. A jogorvoslati eljárásban ráadásul megállapították, hogy az ajánlatkérő, vagyis a BKK megsértette a közbeszerzési törvényt, ezért negyvenmillió forintos bírságot is kiszabtak.
A mostanra igen szövevényessé váló, a kormány és a főváros közötti üzengetésektől sem mentes történet fontos állomásaként, a BKK még júniusban azért írta ki a tendert, hogy a metrófelújítás idejére forgalomba tudja állítani a közlekedés biztosításához szükséges százötven csuklós buszt. Ehhez kapcsolódva a Fővárosi Közgyűlés, megváltoztatva korábbi döntését, amely szerint lengyel buszok vásárlásával oldották volna meg a pótlást, úgy határozott, szolgáltatás-megrendeléssel kezelik a helyzetet. Ennek azonban feltétele volt, hogy a kormány az új járművek vásárlásához képest felmerülő többletköltséget biztosítsa.
Tarlós István főpolgármester a KDB döntésére reagálva a Világgazdaságnak úgy nyilatkozott, ha a BKK és a BKV „házon belül” talál annyi autóbuszt, amellyel egy szakaszon elkezdhetik a metró rekonstrukcióját, akkor mérlegelik annak lehetőségét, hogy elfelejtik a szolgáltatásvásárlást. Ehhez mintegy hatvan-hetven autóbuszra lenne szükség. Közölte ugyanakkor, figyelembe akarják venni a kormány autóbuszgyártási stratégiáját is, de miután „ennek egyelőre nem látszik az eredménye”, és nem lehet tudni, mikorra lehetnek magyar buszok, inkább az említett megoldást választanák. A városvezető indoklásként megerősítette: a felújítás nem húzható a végtelenségig.
A mostanra igen szövevényessé váló, a kormány és a főváros közötti üzengetésektől sem mentes történet fontos állomásaként, a BKK még júniusban azért írta ki a tendert, hogy a metrófelújítás idejére forgalomba tudja állítani a közlekedés biztosításához szükséges százötven csuklós buszt. Ehhez kapcsolódva a Fővárosi Közgyűlés, megváltoztatva korábbi döntését, amely szerint lengyel buszok vásárlásával oldották volna meg a pótlást, úgy határozott, szolgáltatás-megrendeléssel kezelik a helyzetet. Ennek azonban feltétele volt, hogy a kormány az új járművek vásárlásához képest felmerülő többletköltséget biztosítsa.
Tarlós István főpolgármester a KDB döntésére reagálva a Világgazdaságnak úgy nyilatkozott, ha a BKK és a BKV „házon belül” talál annyi autóbuszt, amellyel egy szakaszon elkezdhetik a metró rekonstrukcióját, akkor mérlegelik annak lehetőségét, hogy elfelejtik a szolgáltatásvásárlást. Ehhez mintegy hatvan-hetven autóbuszra lenne szükség. Közölte ugyanakkor, figyelembe akarják venni a kormány autóbuszgyártási stratégiáját is, de miután „ennek egyelőre nem látszik az eredménye”, és nem lehet tudni, mikorra lehetnek magyar buszok, inkább az említett megoldást választanák. A városvezető indoklásként megerősítette: a felújítás nem húzható a végtelenségig.