Belföld
Dönthetnek a zuglói P + R parkolóról
Dabóczi Kálmán: A Liget Projektet érintő közlekedésszakmai kérdésekben a kormány és a főváros között konszenzus van

Elkészült a Liget Projekthez tartozó újabb előterjesztés, amely tartalmazza a hozzá kapcsolódó közlekedésszakmai döntéseket, így a kisföldalatti végállomásának közelében épülő P + R parkolóról szóló elképzelést is – mondta lapunknak Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója. A téma azért vált aktuálissá, mert – amint lapunk korábban megírta – december végén újabb díjfizető parkolási övezetek kijelöléséről döntött a zuglói képviselő-testület. A határozatban szereplő harmadik ütemmel, a Mexikói út–Kacsóh Pongrác út–Kassai tér–Szikszó park–Lőcsei út–Erzsébet királyné útja által határolt területtel kapcsolatban a dokumentumban az áll, hogy a kisföldalatti végállomásánál lévő P + R parkolónál a díjszedést felfüggesztik „a várakozási övezet bevezetését követő utóvizsgálat eredményének értékeléséig”. Ezzel kapcsolatban Tarlós István főpolgármester a minap lapunknak azt mondta, nem szimpatikus neki a kerület hozzáállása, ugyanis Zugló vezetése azzal „takarózik”, hogy a parkolási zónákról a főváros dönt majd, annak ellenére, hogy a díjfizetés kiterjesztését ők kezdeményezték.
Dabóczi Kálmán elmondta, hogy vezérigazgatóként már a jelenlegi rendszerrel szembesült, vagyis, hogy a parkolásüzemeltetéssel kapcsolatos döntések a kerületek önálló kompetenciájába tartoztak, noha a fővárosi parkolásszabályozási környezet kialakítása jelenleg is a Fővárosi Önkormányzat feladata és hatásköre. A kisföldalatti végállomásához, illetve annak térségében tervezett P + R parkolóval kapcsolatban jelezte, a Liget Projektet érintő közlekedésszakmai kérdésekben a kormány és a főváros között konszenzus van, ám például a végleges helyszín kijelölése azon is múlik, milyen projektelemeket támogat majd a kormány január végén. Az esetleges jövőbeni díjszabással kapcsolatban hangsúlyozta, a BKK elsődleges célja, hogy ösztönözze a közlekedésimód-váltást, vagyis a személyautóból a tömegközlekedési eszközökre való átszállást, ezért elsősorban azt támogatná, hogy megérje otthagyni az autót. „Február elejéig elkészülnek a megvalósíthatósági tanulmányok, remélhetőleg a kormánydöntést követően megszületik a konszenzus” – tette hozzá.