Belföld

Csörte a fővárosi parkolóövezetekről

Tarlós István: Budapest az egyetlen város Magyarországon, amelyről huszonnégy éve nem képesek eldönteni, hogy város vagy sem, márpedig erről muszáj határozni

Új parkolási fizetőövezeteket alakítanak ki Újbudán és Zuglóban, és 2020-ig megújul a Széna tér. A Fővárosi Közgyűlés tegnapi döntése szerint a Városliget teljes területén óránként 350 forint lesz a parkolás, de az Állatkerti körúton csökken a díj.

Tarlós 20180531
Nem a fővároson kell számon kérni a kerületi javaslatokat Tarlós István szerint (Fotó: Ficsor Márton)

Ha még egyszer megtörténik az, ami az ellenzéki vezetésű Zuglóban, hogy egy kerület kezdeményez valamit, ami a lakosság jó részének szemszögéből negatívum, majd arra hivatkozik, hogy ezt tulajdonképpen a fővároson kell számon kérni, akkor teszek egy olyan előterjesztést, amelyben javasolom, hogy a fővárosban nulla forint legyen a parkolási díj – jelentette ki tegnap Tarlós István főpolgármester a Fővárosi Közgyűlés rendes ülésén, ahol módosították a fővárosi parkolási rendeletet. A polgármester megjegyezte, Budapest az egyetlen város Magyarországon, amelyről huszonnégy éve „nem képesek eldönteni, hogy város vagy sem”. Márpedig erről muszáj határozni – folytatta –, mert „ez a képlékeny állapot tarthatatlan”.

A napirend vitájában a szocialista Horváth Csaba arról beszélt, hogy a fővárosnak markánsabb stratégiát kellene képviselnie a parkolás tekintetében, és össze kellene hangolnia a kerületi igényeket. A jobbikos Tokody Marcell szerint a díjfizető övezetek kiterjesztése tüneti kezelés, helyette átfogó P+R parkolóépítési program kellene. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes, reagálva az ellenzéki hozzászólásokra, közölte: 2010-ig 1289 P+R parkolóhely épült, 2017-ig 3851, továbbiak kialakításával pedig a 2010-es állapothoz képest közel megnégyszereződik a P+R parkolóhelyek száma.

A testület döntése alapján új parkolási fizetőövezeteket alakítanak ki Újbudán és Zuglóban, a várakozási övezetbe vonják többek között a Gellérthegy teljes kerületi részét, az őrmezői lakótelepet, a kelenföldi városrészt, valamint a Műegyetem rakparton is díjfizetést vezetnek be. Az V. kerület nagy részén óránként 525 forintra emelkedik a várakozási díj. Az Állatkerti körúton a díj csökken: a ligeti főszezonban óránként 265, a holtszezonban óránként 175 forintot kell majd fizetni a parkolásért, ugyanakkor a Városliget teljes területén óránként 350 forintot.

A testület elfogadta a Széna tér felújításának tervezéséhez és kivitelezéséhez szükséges dokumentumokat is, amelyek szerint várhatóan 2019 júniusában kezdődhetnek el a rekonstrukciós munkálatok, és 2020 végéig tartanak. Emellett a képviselők támogatták az V. kerület Vörösmarty tér és környékének felújítását, amely szeptemberben kezdődhet, és jövő augusztusig tart. Az ülés kezdetén a testület előtt letette esküjét Gál József, az LMP új fővárosi képviselője, aki az országgyűlési képviselői mandátumot szerezett Csárdi Antal helyét kapta meg. A városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós szerződésről a képviselők várhatóan június 13-án, rendkívüli ülésen döntenek.