Belföld
A hallgatók többségét inspirálják a tanáraik
Szervezettek az előadások a diákok szerint
Míg a hallgatók 76 százaléka mindig is diplomát akart szerezni, csaknem 61 százaléka olykor megkérdőjelezi a továbbtanulásról szóló döntése helyességét – mutatott rá a Felsőoktatás szociális dimenziója Magyarországon című gyorsjelentés. A hallgatóknak hét állítás alapján értékelniük kellett az általuk végzett képzés minőségét, motivációikat és oktatóik hozzáállását. A megkérdezettek több mint fele állította, hogy a képzésében támasztott elvárások kezdettől fogva egyértelműek voltak számára, 64 százalékuk annyira elégedett a képzésével, hogy másoknak is ajánlaná. Az oktatók hozzáállásával kapcsolatban a hallgatók 51 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az oktatói inspirálják, ugyanakkor csak 34 százalékuk érzi úgy, hogy tanárainak fontos a tanulmányi előrehaladása.
A felmérés részvevőinek meg kellett határozniuk azt is, mennyire elégedettek a képzésükkel. Az eredmények azt jelzik, hogy mindhárom vizsgált szempont esetében pozitív válaszok születtek: a hallgatók leginkább az oktatás minőségével és a tanárok felkészültségével elégedettek – több mint 71 százalékuk jelölte meg, hogy teljes mértékben vagy nagyon elégedett –, de hasonlóan pozitív a véleményük a hallgatói szolgáltatások színvonaláról (csaknem 69 százalék), továbbá az előadások és a vizsgák szervezettségéről is (60,4 százalék).
A kutatásból kiderült az is, hogy a hallgatók legnagyobb része gazdaságtudományok és műszaki képzési területen tanul, míg a legkevesebben a művészet, művészetközvetítés és hitéleti területen végzik a tanulmányaikat. A nők leginkább a pedagógusképzésben, az orvos- és egészségtudományi szakokon, valamint a művészetközvetítés területeken felülreprezentáltak, míg a férfiak legtöbbje informatikai, műszaki, illetve természettudományos tanulmányokat folytat.
A felmérés részvevőinek meg kellett határozniuk azt is, mennyire elégedettek a képzésükkel. Az eredmények azt jelzik, hogy mindhárom vizsgált szempont esetében pozitív válaszok születtek: a hallgatók leginkább az oktatás minőségével és a tanárok felkészültségével elégedettek – több mint 71 százalékuk jelölte meg, hogy teljes mértékben vagy nagyon elégedett –, de hasonlóan pozitív a véleményük a hallgatói szolgáltatások színvonaláról (csaknem 69 százalék), továbbá az előadások és a vizsgák szervezettségéről is (60,4 százalék).
A kutatásból kiderült az is, hogy a hallgatók legnagyobb része gazdaságtudományok és műszaki képzési területen tanul, míg a legkevesebben a művészet, művészetközvetítés és hitéleti területen végzik a tanulmányaikat. A nők leginkább a pedagógusképzésben, az orvos- és egészségtudományi szakokon, valamint a művészetközvetítés területeken felülreprezentáltak, míg a férfiak legtöbbje informatikai, műszaki, illetve természettudományos tanulmányokat folytat.