Belföld
A 3-as metróról is tárgyalnak a közgyűlésben
A teljes rekonstrukció két részre bontható: a szerelvények helyreállítására és a vonal infrastruktúrájának felújítására
A napirendi pontok között egyebek mellett szerepel a 3-as metró felújítása finanszírozásának kérdése is. Ismert, a teljes rekonstrukció két részre bontható: a szerelvények helyreállítására és a vonal infrastruktúrájának felújítására – ami egyébként nem került fel a nagy közlekedési beruházásokat tartalmazó uniós nagyprojektek listájára. Ezzel kapcsolatban Tarlós István néhány hete a Magyar Nemzetnek azt nyilatkozta: „Abból, hogy az uniós támogatási felsorolásban nem szerepel a 3-as metró felújítása, messzemenő következtetéseket nem lehet levonni.” A főpolgármester közölte, a szerelvények rekonstrukciójára már kiírták a közbeszerzési eljárást. „Aki nem vette volna észre, a munka már elkezdődött, a síncserék folyamatosan zajlanak” – jelentette ki.
Szintén a szerdai közgyűlésen a képviselők jóváhagyhatják az Óbudai Gázgyár kármentesítéséhez szükséges beavatkozási tervet, valamint tárgyalhatnak a Csillaghegyi-öblözet árvízvédelmével kapcsolatos javaslatról is. Ennek alapján a jogszabályban rögzített mértékadó árvízszint változása miatt – és tekintettel a 2013. évi tapasztalatokra – a teljes terület biztosításának érdekében új vízjogi létesítési engedélyezési tervdokumentáció készítése, valamint új engedélyezési eljárás lefolytatása szükséges. A vonatkozó előterjesztésben idei előirányzatként háromszázkilencvenegymillió forint szerepel a beruházásra.
Mindezek mellett a képviselők szavazhatnak arról a jobbikos javaslatról is, amely az M0-s autóút díjfizetőssé tételének elutasításáról szól. A Tokody Marcell Gergely által jegyzett javaslat szerint a Fővárosi Közgyűlésnek határozatot kellene hoznia arról, hogy a budapestiek érdekében kezdeményezik a kormánynál az M0-s autóút díjmentességének visszaállítását.