Belföld

A magyarországi cégek 47 százaléka költ többet jövőre munkáltatói márkaépítésre

A felmérés szerint az erre a célra kevesebbet tervezők aránya mindössze hét százalék, és elenyésző azoké (két százalék) akik nem költenek ilyen célra

A munkaerő megtalálása és megtartása érdekében tovább erősödik a munkáltatói márkaépítés szerepe a vállalati szektorban: a megkérdezett cégek 47 százaléka a gazdasági kihívások ellenére is növeli az employer brandingre fordított büdzséjét 2025-ben – derül ki a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felméréséből.

A magyarországi cégek 47 százaléka költ többet jövőre munkáltatói márkaépítésre
A Brandizz kutatása számokban: válaszadó cégek 14 iparágat, 23 692 Mrd forint árbevételt és 257 408 fő foglalkoztatotti létszámot fednek le, a kutatásban 443 szakember vett részt, akiknek 51%-a közép- és felsővezető
Fotó: Facebook/Brandfizz

A felmérés szerint többen terveznek létszámbővítést (56 százalék), mint 2024-ben (53 százalék), de vannak szektorok, ahol inkább a kulcsemberek megtartása van napirenden.

Rövidültek az átlagos munkavállalói életciklusok, hosszú távú trend a fluktuáció folyamatos növekedése, amivel számolni kell – ezekre is rámutatott a felmérés – tették hozzá.

Kiemelték, hogy amíg tavaly a fluktuáció visszaszorítása szerepelt a munkáltatói márkaépítés eredményességi mutatójának második helyén, addig idén a jelentkezők számának növelése után az ismertség került a lista második helyére. Az employer branding a legtöbb vállalatnál továbbra is a HR felelősségi köréhez tartozik és jelentősen megnőtt azoknak a cégeknek a száma is, ahol a munkáltatói márkaépítésért külön, önálló szakterület vagy szakember felel. A vállalatok 42 százaléka külsős, az employer branding területére specializált ügynökséget is bevon a munkafolyamatokba.

Horváth Ádám a Brandfizz ügynökség egyik alapítója, aki egyben az Európai Employer Branding Szövetség alelnöke is az MTI-nek elmondta, az employer branding nem más, mint az a törekvés a cégek részéről, hogy termékeik, szolgáltatásaik mellett mint munkáltató is ismertté váljanak.

Hozzátette, a munkáltatói márkaépítés eszköztára nagyon sok lehetőséget rejt magában, amivel a cégek növelni tudják eredményességüket vagy jelentős költségeket tudnak megtakarítani, ami a jelen gazdasági helyzetben igen sok céget érdekel.

Horváth Ádám szerint költségcsökkentéssel járhat a cégek számára például, ha az egy-egy nyitott pozíció betöltéséhez szükséges időt az emloyer brandingnek köszönhetően meg tudják felezni, vagy ha a cégek saját csatornáikon, fejvadász beiktatása nélkül tudnak minél több üres álláshelyet betölteni. Ezek és más hasonló, a toborzással összefüggő tényezők együttesen jelzik a munkáltatói márkaépítésre fordított kiadások megtérülését.

A 443 cégvezető, HR és marketing vezető, illetve munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó szakértő részvételével végzett országos felmérésben a megkérdezett cégek 14 iparágat, 23 692 milliárd forint árbevételt és 257 408 foglalkoztatotti létszámot fednek le.

Kapcsolódó írásaink

A világpiacra is ki kell juttatni a magyar pálinkát

ĀA pálinka fogalmának törvénybe foglalása, minősítése a Kiválóság programon belül, továbbá a nemzeti márkaépítés megújította az ital fogyasztási szokásait, újrafogalmazta a helyét a gasztronómiában