Belföld

„Felháborító és elfogadhatatlan, hogy az utasokat érzéketlenül, szinte csomagként kezelik”

Nem maradhat következmények nélkül az, ahogy az utasokat kezelik

Tuzson Bence igazságügyi miniszter utasította a vizsgálatokat végző hatóságokat, hogy a lehető legszigorúbban járjanak el a súlyos járatkésések ügyében – olvasható az Igazságügyi Minisztérium közleményében.

„Felháborító és elfogadhatatlan, hogy az utasokat érzéketlenül, szinte csomagként kezelik”
Képünk illusztráció
Fotó: MH-archív/Papajcsik Péter

Tuzson Bence igazságügyi miniszter hangsúlyozta: „Nem fordulhat elő, hogy a szolgáltatók bizonyos esetekben az emberi minimumot sem képesek teljesíteni és az utasokat érzéketlenül, szinte csomagként kezelik. A fogyasztóvédelmi vizsgálatokat végző kollégákat arra utasítottam, hogy a lehető legszigorúbban járjanak el az esetek kapcsán. Azok a családok, akik egész évben azért dolgoztak, hogy a félretett pénzükből nyaralni mehessenek, nem ezt érdemlik” – olvasható a közleményben.

Amennyiben a fogyasztóvédelmi hatóságok szabálysértést állapítanak meg, a bírság mértékét tekintve, a KKV-nak nem minősülő vállalkozásokkal szemben – súlyos jogsértés esetén – egymillió forinttól a vállalkozás nettó árbevételének öt százalékáig, de legfeljebb 650 millió forintig terjedő bírságot is kiszabhatnak.

Jelenleg összesen 13 hatósági ellenőrzés van folyamatban öt légitársasággal szemben. Ezek az Eurowings, a Ryanair, a Sun Express, a Tailwind Airlines és a Wizz Air. Az ellenőrzés során, annak részeként, a hatóság tájékoztatást és adatokat kér be a vizsgált késések és törlések kapcsán a légitársaságoktól. Ezen adatszolgáltatások jelenleg is folyamatban vannak.

Kapcsolódó írásaink