Belföld

Átadták a Páty és az M1 autópálya közötti összekötő utat

Átadták a Páty és az M1 autópálya közötti összekötő utat, az első ütemét annak a bruttó 6 milliárd forintos projektnek, amely lehetővé teszi, hogy a Pest vármegyei település kerülő nélkül csatlakozhasson az autópályához.

Átadták a Páty és az M1 autópálya közötti összekötő utat
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter (b2), Menczer Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium kétoldalú kapcsolatokért felelős államtitkára, a térség fideszes országgyűlési képviselője (k), Pántya József, az Építési és Közlekedési Minisztérium útépítési beruházások támogatásáért felelős helyettes államtitkára (b), Székely László (Fidesz–KDNP), Páty polgármestere (j2) és Tarjáni István (Fidesz–KDNP), Biatorbágy polgármestere (j) átvágja a nemzetiszínű szalagot a Páty és az M1 autópálya csomópont közötti összekötő út és kapcsolódó létesítményeinek átadásán Pátyon 2023. december 15-én
Fotó: MTI/Lakatos Péter

Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter pénteken Pátyon, az út és a kapcsolódó létesítményeinek átadó ünnepségén hangoztatta: az összekötő út nagymértékben segíti a Pátyon, Biatorbágyon és a környéken lakók életét.

Rámutatott, hogy a most elkészült út nagy segítség az itt élőknek, mert ezáltal meg fog szűnni az átmenő forgalom, amely eddig a környéken élőket terhelte. Páty és Budajenő lakossága sokkal könnyebben fogja elérni az M1-es autópályát, és ennek következtében a Budakeszin áthaladó autóforgalom is jelentősen csökkenni fog.

„Budapest és térsége legnagyobb problémájának egy kis szeletét most orvosolni tudjuk” – mondta a miniszter, utalva arra a rendszerváltozást követően elindult és máig sem megállt folyamatra, hogy Budapestről kiköltöznek, Pest vármegyébe pedig beköltöznek az emberek.

Menczer Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) kétoldalú kapcsolatokért felelős államtitkára és a térség, Pest vármegye 2. számú választókerületének Fidesz–KDNP-s országgyűlési képviselője elmondta, hogy már képviselőjelöltként mintegy 300 beszélgetést folytatott le a választókerületében élőkkel, amelyekből kiderült, hogy a Buda környéki emberek nagyon szeretnék ezt az autópályalehajtót, ezért meg is kellett valósítani.

„A választókerületem felét érinti nagyjából ez a beruházás, és több tízezer ember mindennapjait teszi majd könnyebbé” – fogalmazott az államtitkár.

A politikus felhívta a figyelmet, hogy kétfajta politikai képviselői felfogás létezik: az egyik – amelyet a politikai közössége és ő is képvisel – megkérdezi az embereket arról, mi az, amit szeretnének. A másik felfogás szerint – és ez az, amit Brüsszelben és a baloldalon képviselnek –, megmondják az embereknek, hogy miről mit kell gondolniuk.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium tájékoztatása szerint a most befejezett I. ütem során kétszer egysávos összekötő utat alakítottak ki mintegy 900 méter hosszan. A beruházás részeként két új körforgalmú csomópont épült, egyebek között felújították a Füzes-patak hídját, a patak medrét rendezték, illetve csatlakozásokat építettek ki a Sasfészek pihenőhely csomópontjához. Az első ütem kivitelezésének nettó értéke 2,4 milliárd forint.

A II. ütem építése már folyamatban van, ennek során elkészül a Páty nyugati elkerülőút. Az útszakasznak köszönhetően a Pátytól északra és keletre lévő települések – Telki, Budajenő és Budakeszi – megközelítésénél tehermentesülnek a Páty központjában lévő – jelenleg is használt – balesetveszélyes és szűk utcák. Az 1,4 kilométer hosszúságú útszakasz várhatóan 2024 tavaszán készül el.

A teljes beruházás kivitelezése nettó 4,4 milliárd forint kormányzati forrásból valósul meg. A projekt fővállalkozója a Mészáros és Mészáros Zrt.

Kapcsolódó írásaink