Belföld
Rétvári Bence: A Jobbik korábbi elnöke hatalmas bukásnak nevezte a kerítést

A Jobbik részéről Sas Zoltán vetette fel, hogy önálló határőrségre van szükség.
Sas Zoltán szerint a magyar–szerb határon a helyzet tarthatatlanná vált, az embercsempészek napi szinten támadják a határt védő magyar rendőröket.
„Önálló határőrséggel védjük meg a határokat! – sürgette, úgy fogalmazva: – A magyar vér nemzeti kincsünk, nem hagyhatjuk, hogy folyjon, különösen határaink védelmében.” Javaslatot tett arra is, hogy magasabb bérekkel próbáljanak meg több embert toborozni a határvédelemre.
Szólt arról is, hogy nem tartja szerencsésnek az embercsempészek szabadon engedését. A szerb állammal való jó kapcsolatot pedig arra javasolta felhasználni, hogy a két ország működjön együtt, és ha a magyar rendőrökre rálőnek a határon, akkor lőhessenek vissza.
Rétvári Bence, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára arra hívta fel a figyelmet, hogy a Jobbik korábbi elnöke hatalmas bukásnak nevezte a kerítést, holott az még fel sem épült. A Jobbik a kvótarendszert is elintézte egy okéval – tette hozzá. Elmondta, az ellenzéki párt négy éve is a kerítés ellen beszélt, megszavazta a migránspaktumot és a kvótajavaslatokat is.
Amikor migrációpárti álláspontot lehetett mondani, a Jobbik migrációpárti álláspontot mondott – hangoztatta, veszélyesnek nevezve az ellenzéki párt politikáját.
Az LMP részéről Bakos Bernadett beszélt a vasút hanyatlásáról
Bakos Bernadett (LMP) szerint a magyar vasút hanyatlása már legalább a rendszerváltás óta tart, de az elmúlt időszak meredek zuhanást mutat, csak tűzoltás jellegű beavatkozások voltak.
Kiemelte: mára a vasút hanyatlása összeomlásba fordult. Kapkodás, mellékvonalak bezárása, járműbeszerzések leállítása, előkészítetlen felújítások, a felelősség hárítása jellemző jelenleg a vasúti közlekedésre – jelentette ki.
Úgy vélte, fejleszteni kellene a vasutat, ezek a beruházások busásan megtérülnének.
Ágh Péter, az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára úgy válaszolt, hogy különböző szempontok vannak a magyar vasút jövőjét illetően, de a legfontosabb, hogy az utasnak mindig igaza van.
Az állam egy rendkívül nagy közszolgáltatást tart fenn a vasúton keresztül, és igyekszik kezelni azokat a helyzeteket, amelyek az elmúlt időszakok adósságai miatt álltak elő – mondta. Hozzátette: fontos, hogy a magyar vasút meg tudjon felelni a 21. századi kihívásoknak és az utasok elvárásainak.
Közölte: az a cél, hogy hosszú távon adott legyen a forrás a fejlesztésekhez.
Mi Hazánk: nem az előnyére változott a vadászati törvény
Dócs Dávid (Mi Hazánk) hangsúlyozta: a gazdálkodás és a vadászat nincs egyensúlyban egymással, újra kellene gondolni a törvényt.
Farkas Sándor, az agrártárca parlamenti államtitkára úgy reagált, hogy ez egy mindig fontos téma, amely sosem tud nyugvópontra kerülni. A most elkészült jogszabály próbál eligazítást adni minden résztvevőnek – fogalmazott.
Közölte: elsősorban a közlekedők magatartására kellene nagyobb hangsúlyt helyezni, mert a balesetek gyakran a magasabb sebesség miatt következnek be, holott ez bizonyos területeken és időszakokban fokozottan veszélyes.