Belföld

Digitális, szolgáltató közigazgatást épít a kormány

Az állampolgárok közvetlen ügyintézését támogató rendszerek kiépítését tűzték ki célul

Digitális, szolgáltató közigazgatást építünk – jelentette ki a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára szerdán Székesfehérváron.

Digitális, szolgáltató közigazgatást épít a kormány
György István A kormányhivatal irányításának hatékonyabbá tételét biztosító háttér kialakítása elnevezésű projekt zárórendezvényén arról beszélt, hogy a 8,15 milliárd forintos beruházás végrehajtása során a kormányhivatali rendszerek jobbítása volt a cél
Fotó: MH/Purger Tamás

György István A kormányhivatal irányításának hatékonyabbá tételét biztosító háttér kialakítása elnevezésű projekt zárórendezvényén arról beszélt, hogy a 8,15 milliárd forintos beruházás végrehajtása során a kormányhivatali rendszerek jobbítása volt a cél. Úgy vélte, a fejlesztések újabb lépést jelentenek afelé, hogy hazánk Közép-Európa legélhetőbb országa lehessen.

Az államtitkár emlékeztetett rá, hogy a 2013–2020 közötti uniós ciklusban a közigazgatás működőképesebbé tétele volt elsődleges, a jövőben azonban a legfejlettebb technológiák alkalmazásával 21. századi, hiteles és szakértő közigazgatást hoznak majd létre.

György István a projekttel kapcsolatban elmondta, hogy a kormányhivatali rendszer gazdaságosabb és hatékonyabb működését, az állampolgárok közvetlen ügyintézését támogató rendszerek kiépítését tűzték ki célul, és azt sikerült is teljesíteni. Példaként említette az előzetes időpontfoglalási rendszert, amely a kormányablakok esetében már jó ideje működik és bevált, de további területek felé is nyitnak, így ősztől a gépjárművek műszaki vizsgára történő online időpontfoglalása is elindul, és a tervek szerint az egészségbiztosítási és a földhivatali ügyintézés esetében szintén bevezetésre kerül a közeljövőben.

Simon László, a Fejér Megyei Kormányhivatal főispánja közölte, hogy a vezetésükkel alakult konzorcium 2016-ban kezdte meg a munkát, a projekt indulásakor ötmilliárdos keretösszeggel, amely 2017 júniusában hét, majd a vége felé már 8,15 milliárd forintos fejlesztés lett.

Megemlítette, hogy az új rendszer többek között elemzési szolgáltatást biztosít a vezetői döntésekhez, képes hatékonyan kezelni az e-számlákat, mindamellett, hogy megteremtette az egységes gazdálkodás alapjait.

A kiosztott sajtóanyag szerint a projektet a Fejér Megyei Kormányhivatal a Miniszterelnökséggel és a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökséggel alkotott konzorciumban valósította meg, ennek keretében több mint 11 ezer munkaállomás és 800 hálózati eszköz beszerzése történt meg, amelyekkel az ügyintézés gyorsabbá és kiszámíthatóbbá vált.
 

Kapcsolódó írásaink

Eredményes modernizáció

ĀGyörgy István: Soha nem tudhatott maga mögött ilyen eredményes tíz évet, ilyen tudatos építkezést és fejlesztést a modern magyar közigazgatás