Belföld
Dugódíj ötlet újratöltve

A baloldali politikusok továbbra sem tesznek le az autósok megsarcolásáról, sőt, egyre extrémebb formát találnak céljaik eléréséhez. A legújabb baloldali újítása az úgynevezett intelligens dugódíj lenne, amelyet az LMP társelnöke Kanász-Nagy Máté Spirit FM Ökoóra című műsorában vázolt fel.
„Mi is intelligens dugódíjról beszélünk, ez azt jelenti, hogy az okoseszközök tudják azt mérni, nézni, hogy ki hol használja az autót a városban, és ahol nő a dugónak a mértéke, egyre nagyobb a torlódás, ott fölmegy a dugódíj… Ahol torlódás van, ott viszont valóban fizetni kell. Aki pedig nem tudja megvenni ezeket az okoseszközöket, valamilyen okból nem tudja használni, az mondjuk egy havidíjat vagy átalánydíjat tud adott esetben fizetni” – fejtette ki a politikus.
Ez azért is különösen érdekes, mert jelenleg a főváros talán egyik legnagyobb problémája az a töménytelen mennyiségű forgalmi dugó, amiknek egy jelentős részét éppen a baloldali városvezetés idézte és idézi elő. Mint ismeretes, a Tarlós István -féle városvezetés nem csak közel 200 milliárd tartalékot hagyott hátra a városházán, de rengeteg kész felújítási tervet is, mint például a Blaha Lujza tér felújításának tervét is. A baloldali városvezetés azonban a kész terveket megcsonkította, majd késve kezdte meg a felújítást, ami így összecsúszott például mind a hármas metró belvárosi szakaszának felújításával, mind pedig a Lánchíd felújításával.
Az eredmény pedig igen látványos lett, a városban az autós közlekedés hétről hétre egyre tarthatatlanabbá vált, ahogy egyre több fejlesztés csúszott egymásra. Kanász-Nagy Máté ötlete alapján tehát a gyakorlatban a baloldali vezetés minden egyes alkalommal megadóztatná Budapest lakosait, amikor csak beülnek az autójukba.

Amikor Karácsony Gergely bejelentette, hogy örökre lezárná a pesti alsó rakpart egy szakaszát az autós forgalom elől, éles vita alakult ki a szakmai szervezet és a baloldali vezetés között. Többen jelezték, köztük Papp Tibor a Totalcar újságírója is, hogy aki a városban autóba ül, nem minden esetben kényelem vezérelten dönt a motorizált közlekedés mellett, ez azonban láthatólag nem hatotta meg az egyébként szociálisan érzékenynek mondott baloldali városvezetést.
Kanász-Nagy Máté javaslatát tehát nehezen lehet máshogy értelmezni, mint hogy a főváros vezetése valamilyen módon szeretne több pénzt beszedni az emberektől, hiszen az már kiderült korábban, hiába a Tarlós-féle vezetés által hátrahagyott kétszázmilliárdos tartalék, az ugyanis már réges-régen elfogyott. Emiatt a fővárosnak hitel felvételért kellett folyamodnia. A hitelt ugyan még jóvá kell hagynia Varga Mihály pénzügyminiszternek, az már viszont tisztán látható, hogy az inkompetens baloldali városvezetés az elherdált milliárdokat az emberekkel fizetettné meg.
A Fidesz fővárosi szervezete közösségi oldalán úgy reagált: „Intelligens dugódíj helyett intelligens bérezést javasolunk Budapest vezetőinek!” Megállapították: „agyament elképzeléssel állt elő Kanász-Nagy Máté, az LMP társelnöke: az ”intelligens dugódíj„ rendszerében okoseszközökkel figyelnék meg az autókat, és ahol nő a torlódás, ott nőne a fizetendő dugódíj is.”
A Fidesz szerint az ötletből kiindulva a városvezetők fizetése teljesítményük és munkájuk minősége szerint alakulhatna: a fővárosi közterületek szemetessége alapján csökkenhetne a közműcég vezetőjének bére, a közel egy évet csúszó Lánchíd felújítás miatt csúszhatna ugyanennyit a felelős főpolgármester-helyettes fizetése is, a látszatintézkedéseket és PR-húzásokat pedig monopoly bankókkal kellene honorálni Karácsony Gergelynek...