Belföld
Drasztikus sebességkorlátozás jön Terézvárosban

„Hamarosan Terézváros minden utcájában, ahol nem jár BKK-járat, 30-as sebességkorlátozást vezetünk be, amit fizikai korlátokkal is biztosítani fogunk” – adta hírül Facebook-oldalán Soproni Tamás, a VI. kerület momentumos polgármestere. Hozzátette: „Graz jó példával járt elöl, egy hasonló intézkedés után átlagosan három decibellel lett csöndesebb a város, a nitrogén-oxid-koncentráció pedig negyedével esett vissza, a gyalogos és biciklis közlekedés pedig vonzóbb alternatívává vált.”
Soproni megosztott egy témába vágó cikket is, amely szerint bár kezdetben nagy volt az ellenállás az osztrák városban, 1992-ben mégis bevezették a forgalom lassítását célzó intézkedéseket, amelyeknek köszönhetően összességében tizenkét százalékkal csökkent a balesetek száma.
Igaz, a cikkből kiderül az is, hogy Grazban a harmincas zónákat csak kétéves sikeres próbaidőszak után véglegesítették, amit kutatások és az érintettekkel való egyeztetések sora egészített ki. Az intézkedés ott nemcsak a harmincas táblák felszerelését jelentette, hanem ahol szükséges volt, újraprogramozták a jelzőlámpákat, átalakították a kereszteződéseket, és elvégeztek mindenféle olyan forgalomszervezéssel kapcsolatos módosítást, amelyet egy szakértőkből és rendőrökből álló munkacsoport szükségesnek tartott, a lakosságot pedig széles körű és változatos kampány keretében tájékoztatták.