Belföld
Gyorsan megoldották a látássérült felhasználók panaszait
Akadálymentesítés
A Vodafone tévészolgáltatásaival kapcsolatos felhasználói panaszok alapján a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége (MVGYOSZ) megkereste a társaságot. A látássérült felhasználók jelzései és a civil szervezet érdekképviseleti tevékenysége eredményt hozott a honlapok és mobiltelefonos alkalmazások akadálymentesítése terén.
Miután a vállalat megvizsgálta a látássérült ügyfelek által felvetett problémákat, az Informatika a Látássérültekért Alapítvánnyal folytatott egyeztetések után megtette a szükséges intézkedéseket. A Vodafone a napokban az Android (TalkBack) rendszerű készülékek mellett az iOS-en is elérhetővé tette magyar és angol nyelven a képernyőolvasó támogatást. A VoiceOver mindkét nyelven felolvassa az alkalmazáson belüli menüket, leírásokat.
Az MVGYOSZ azt is kérte a Vodafone-tól, hogy a jövőben mielőtt elkészül egy alkalmazás/internetes felület, már a tervezés, fejlesztés fázisába vonják be a látássérült felhasználókat, hiszen ők tudják leghitelesebben megállapítani, hogy az adott fejlesztés használható-e számukra vagy sem. A társaság jelezte: érdeklődéssel vár bármilyen visszajelzést a látássérült felhasználóktól a képernyőolvasó támogatás használhatósága és működése kapcsán.