Belföld

Karácsonynak nincs stratégiai elképzelése

Wintermantel Zsolt, a Fidesz–KDNP frakcióvezetője szerint a főpolgármester csak az ígéretei között próbál lavírozni

Lényegét tekintve Budapest már átjárhatatlan autóval, ennek pedig a legfőbb oka a baloldali városvezetés kapkodása és a stratégiai elképzelések hiánya, ami a szerdai Fővárosi Közgyűlés előterjesztéseiben is visszaköszön.

Karácsonynak nincs stratégiai elképzelése
A városvezetés el akarja venni a lakosság kedvét az autózástól
Fotó: MH/Hegedüs Róbert

A késve megkezdett Lánchíd-felújítás, a soha el nem készülő és egyre dráguló Blaha Lujza tér, a pesti, valamint a budai alsó rakpart szakaszos lezárása külön-külön is megterhelő lenne a városi közlekedésre, ezek ráadásul egy időben zajlanak. Miközben a szakmai szervezetek és a város lakói folyamatosan jelzik a problémát, a főváros vezetése Karácsony Gergely főpolgármesterrel az élen mintha homokba dugná a fejét.

A szerdai Fővárosi Közgyűlés asztalán pedig már ott pihen a parkolási díjak emelésének a javaslata, a szmogriadó idején korlátozás alá eső járművek körének a bővítése, amelyek előreláthatólag további terhet rónak majd az autósokra és ezzel a városi közlekedésre.

Ránézésre tehát olyan, mintha a város vezetése úgy akarná megoldani a dugók kérdését, hogy elveszi a lakosság kedvét az autóhasználattól. Ennek kapcsán Wintermantel Zsolt, a Fidesz–KDNP budapesti frakcióvezetője lapunknak kifejtette: véleménye szerint a főpolgármesternek semmiben nincs stratégiai elképzelése, ezek az intézkedések sokkal inkább a határozott stratégiai elképzelések hiányát jelzik. „Én úgy látom, hogy a főpolgármester próbál az ígéretei között lavírozni, rögtönzött gesztusokat tenni. Ilyen volt a körúti kerékpársáv felfestése is, de a zöldszervezetek felé ilyen lehet a rakpart lezárása is” – fogalmazott a frakcióvezető, kiemelve, ezek a gesztusok azonban nem változtatnak a tényen: a városnak működnie kell!

„Attól még, hogy a főpolgármester ellene van, lesz autós közlekedés a városban. Az emberek el akarnak jutni a munkahelyükre, az egészségügyi intézményekbe, a gyerekekkel az iskolába, ahogy az áruszállításnak is működnie kell” – nyomatékosította a frakcióvezető. „Közlekedésmérnökként mondhatom, hogy egy ekkora rendszer, mint Budapest közlekedése nem játék, itt nincs helye ilyen fajta kapkodásnak, ez nem egy városszimulátor.

Vissza kell térni a közép- és hosszú távú fejlesztési stratégiákhoz, hiszen ilyen fejlesztéseket nem lehet kapkodva elvégezni. Az intézkedések előtt társadalmi egyeztetésre, jól átgondolt stratégiára és a szakmai szervezetek bevonására is szükség van, hiszen így alakulhat ki széles társadalmi konszenzus” – vélekedett Wintermantel. „Ezt maga a főpolgármester is tudja, hiszen programjában számos más mellett mindenben széles körű társadalmi és szakmai egyeztetést ígért, ez azonban eddig nem valósult meg” – tette hozzá.

A koncepciótlanság mellé a már megkezdett felújítások sem a tervek szerint haladnak, mint arra a budapesti Fidesz is felhívta a figyelmet. A Blaha Lujza tér felújítási terveit Tarlós István készen adta át Karácsony Gergelyéknek, akiknek csak el kellett volna indítaniuk azt időben. Ha ez megtörtént volna, akkor már befejeződtek volna a munkálatok – emelte ki a Fidesz fővárosi frakciója, hozzátéve: ez nem történt meg, ellenben a felújítás költségei elkezdtek emelkedni, hiszen számtalan, korábban a tervben lévő fejlesztési megoldást elvetettek, majd ezeket később sokkal drágábban visszatették.

„Így volt ez a nyilvános illemhely esetében, és most úgy tűnik, a Somogyi Béla utca felújítása kapcsán is ez fog történni: további 220 millió forintot akarnak erre költeni. Így a beruházás összköltsége is folyamatosan nő, hiába volt cél a végösszeg lefaragása 2,67 milliárdra, már most 3,87 milliárd forintnál tartanak. És örülhetünk, ha 2023-ra kész lesznek vele” – áll a frakció közleményében.

Kapcsolódó írásaink