Belföld

Nélkülözhetetlennek tűnnek a rakpartok az autósoknak

A Magyar Autóklub főtitkárhelyettese lapunknak értékelte a budai rakpart lezárásának hatásait

Az időszakosan lezárt budai alsó rakpart miatt a város autóval szinte járhatatlanná vált, ezzel egyértelműen megmutatva, milyen fontos szerepet játszanak a rakpartok az autós közlekedésben. Kérdés, hogy ezt Karácsony Gergelyék észreveszik-e.

Nélkülözhetetlennek tűnnek a rakpartok az autósoknak
A budai rakpart lezárása kaotikus közlekedési helyzetet okozott, Karácsony Gergely terve Pesten hasonló mértékű állandó dugókhoz vezethetne
Fotó: MH/Török Péter

A Lánchíd felújítása miatt időszakosan lezárt budai alsó rakpart esete megmutatta, milyen problémákat hordozhat egy meggondolatlan intézkedés a zöldpolitika látszata mögé bújtatva. A megkésve kezdett hídfelújítási munkálatok új szakaszba léptek, emiatt hétfőn lezárták a budai alsó rakpartot a Halász utca és a Döbrentei tér között. Ennek eredményeként hatalmas forgalmi dugók alakultak ki pillanatok alatt a környező elkerülőutakon.

A szakasz lezárása különösen nagy figyelmet kap, hiszen Karácsony Gergely főpolgármester a tavaszi választások után nem sokkal bejelentette, hogy a pesti alsó rakpart Lánchíd és Erzsébet híd közötti szakaszát örökre lezárják az autós forgalom elől. Erre alapvetően nem számított senki, hiszen az érintett szakasz felújítása éppen csak befejeződött, a szakmai szervezetek – köztük a Magyar Autóklub is – jelezték, egyeztetések nem történtek a bejelentést megelőzően, valamint hatástanulmányokat sem láttak a lezárás forgalomra gyakorolt hatásáról.

Amint azt hétfőn Wintermantel Zsolt, a Fidesz–KDNP fővárosi frakcióvezetője is kifejtette: a budai lezárás miatt a fővárosiak élőben nézhetik meg Karácsony rakpartlezáró kísérletét. Éppen ezért megkerestük a Magyar Autóklubot és arra voltunk kíváncsiak, hogy véleményük szerint valóban felfogható-e a mostani lezárás egyfajta hatástanulmánynak. A szervezet főtitkárhelyettese, Sipka Gábor kérdésünkre elmondta: „A Lánchíd felújítása miatti lezárás a budai oldalon jól megmutatja, milyen fontos szerepet játszanak a rakpartok a budapesti közlekedésben, és bár a pesti és budai oldal nem feleltethető meg egy az egyben egymásnak, a lezárás két hónapja lehetőséget ad a hatások felmérésére, reméljük, a város vezetése él is a lehetőséggel.”

A főtitkárhelyettes nyomatékosította egyúttal: „Régóta kommunikáljuk, egyetértünk egy élhető, zöldváros koncepciójával, közösségi terek kialakításával, a belvárosi forgalomcsökkentéssel”, azonban Sipka Gábor kiemelte, hogy azt valós szakmai egyeztetések után, a forgalmi adatok, hatástanulmányok alapján lehet és kell elérni. Kérdésünkre azt is elárulta: egyeztetések folynak a fővárossal, amelyekre a zöld-, gyalogos-, kerékpáros- stb. szervezetek mellett eddig csak az autóklubot hívták meg, ám jelezte: a szervezet igyekszik szélesíteni ezt a kört szakmai szervezetek és szakértők bevonásával.

Kapcsolódó írásaink