Belföld

Megoldást találtak az e-roller-kérdésre a Belvárosban

Mint lapunk korábban megírta, Belváros Önkormányzata Magyarországon elsőként szabályozta a KRESZ által nem értelmezett elektromos meghajtású eszközök közlekedését az V. kerületben és kezdeményezett együttműködést az ilyen eszközök megosztásával foglalkozó szolgáltatókkal. Ennek eredményeképpen Belváros Önkormányzata elsőként kötött együttműködési megállapodást a BIRD rollermegosztóval az elektromos rollerek V. kerületi használatát illetően.

Megoldást találtak az e-roller-kérdésre a Belvárosban
Szentgyörgyvölgyi Péter Belváros polgármestere és Gittinger Dániel BIRD rollereit üzemeltető Vilii Fly Magyország Kft. ügyvezető igazgatója a megállapodás aláírásán
Fotó: Belváros Önkormányzata

A rollermegosztóval kötött megállapodás egyszerre szolgálja a kerületiek testi épségének biztonságát, biztosítja az alternatív és környezetkímélő közlekedési módok használatát, megvalósítja a rendezett városképet biztosító eszköztárolást, valamint teszi lehetővé a szolgáltató szabályos működését Belvárosban - írja a kerületi sajtóközlemény.

A kerület vezetése már 2019 áprilisában munkacsoportot hívott össze a Fővárosi Önkormányzat és a tágabb belváros kerületeinek képviselői, valamint a szabályozásban és ellenőrzésben érintett minden intézményi szereplő részére, amely során bemutatták azt a működési keretrendszert, amely a fenntartható fejlődést és társadalmi támogatottságot tudja biztosítani. Mivel ennek ellenére a szomszédos kerületek nem léptek időben a szabályozási oldalon, a káosz mindenhol eluralkodott, kivéve az általuk szabályzott területen. A mostani együttműködési megállapodás aláírását mindkét fél szempontjaira kiterjedő egyeztetések előzték meg, így elsőként a BIRD rollermegosztó szolgáltatását a kerületi szabályozásnak megfelelően vehetik igénybe az érdeklődők.

Karácsonyék ismét bénáznak

A fővárosi vezetés még csak idén nyáron, június 1-től vezeti be a szankciókat a nem megfelelően használt járművekre, és jóval kisebb mértékű büntetéseket szabnak majd, mindezek mellett a Főváros nem tartja be a saját Tervezési útmutatóját a mikromobilitási pontok esetében.

Tekintet nélkül arra, hogy világörökségi helyszínen vagy egyéb területeken alakítják ki a fővárosban a mikromobilitási pontokat, mindenhol egységesen zöld színnel festik fel azok kerületét.

Tette ezt a Főváros annak ellenére, hogy a teljes V. kerület világörökségi szempontból kiemelt terület és erre vonatkozóan a Fővárosi Önkormányzat által készített útmutató is más módon rendelkezik: ilyen területeken városarculati szempontból kizárólag fehér felfestést lehet alkalmazni, zöldet nem.

A fővárosi területeken már kialakított mikromobilitási pontok mielőbbi javítását (útmutató szerinti kialakítását) kérte az V. kerület a városvezetéstől, remélve, hogy sikerül mielőbb korrigálni a nemtörődömséget - áll a közleményükben.

A költségvetési kereteinek szűkösségére rendszeresen hivatkozó fővárosi vezetés így kétszer, tehát dupla anyagi ráfordítással végzi el azt a munkát, amit egy kis figyelemmel egyszer is elegendő lett volna.

Emellett a mikromobilitási pontok kialakításának ügyét a Főváros Önkormányzata a politikai kettősmérce mintapéldájává tette - írják.

Elutasították az V. kerület polgármesterének, Szentgyörgyvölgyi Péternek a javaslatát a kizárólagos lakossági gépjármű parkolóhelyek kialakítására.

Utólagos feltételként azt jelölték meg, hogy ki kell alakítani mikromobilitási pontokat. Miközben a Belvárosban 2000 kerékpár számára kialakított mikromobilitási pont érhető el kerületszerte, melyek megfelelnek a világörökségi helyszín szabályozásainak, azt a Főváros vezetése nem fogadja el és csak azon ellenzéki vezetésű kerületek számára (VI., VII.) adtak ki engedélyt kizárólagos lakossági parkolóhelyek létesítésére, akiket egy közös pilot projektbe bevontak - világítanak rá az ellenszélre.

Kapcsolódó írásaink