Belföld

Az élményszerű oktatás válik lehetővé Mórahalmon a megújult Móra Ferenc Általános Iskolában

Oktatásfejlesztés

Az oktatás alapkérdése a szeretet, az a törekvés, hogy a világra csodálkozó gyermekekből identitással rendelkező, hívő, értékorientált embereket neveljünk – jelentette ki Kásler Miklós tegnap Mórahalmon.

Az élményszerű oktatás válik lehetővé Mórahalmon a megújult Móra Ferenc Általános Iskolában
Kásler Miklós szerint unikális helyzetbe került a Dél-pesti Centrumkórház, szükségszerű a fejlesztése
Fotó: MH/Purger Tamás

Az emberi erőforrások minisztere a Mórahalmi Móra Ferenc Általános Iskola új, 693,1 millió forintból, uniós támogatással felújított és kibővített épületének átadásán azt mondta, ez a kétezer éves, keresztény kultúránkból, a magyar hagyományokból és az európai értékekből levezethető értékrend, amely meghatározta a magyarság múltját, és meghatározza jelenét és jövőjét is. A család feladata biztosítani a felnövekvő ifjaknak azt a biztonságot és szeretetet, amelyet senki más nem tud megadni, az oktatásé pedig ezt kiegészítve bevezetni a fiatalokat a végtelen ismeretek birodalmába – közölte a politikus.

A miniszter hangsúlyozta, a magyar oktatás tradíciói rendkívüliek. Mint mondta, „a mi feladatunk az, hogy a múltunkból mindent kiválasszunk, ami érték, mindent próbáljunk megőrizni, amit útközben elveszítettünk, és helyreállítani, amit útközben elvettek tőlünk”.

A beruházás során új épületszárnyat emeltek, ahol a természettudományos, művészeti és a technika tantárgyak élményszerű oktatását lehetővé tevő tantermek kaptak helyet. Megújultak az iskola belső terei, a tetőtérben az egyénre szabott oktatás feltételeit biztosító foglalkoztatószobákat alakítottak ki, a tornateremben pedig új sportpadlót fektettek le. A projekt részeként százmillió forintból új bútorokat, informatikai eszközöket – köztük 25 digitális táblát –, laborberendezéseket, tan- és sporteszközöket vásároltak – derült ki a sajtótájékoztatón.

Kapcsolódó írásaink

Az egyetemisták több mint fele dolgozik

ĀA magas fizetés és a vezetői pozíció főleg a gazdasági, jogi és informatikai szakosok számára fontos, míg a leendő pedagógusok és orvosok inkább a munkájuk társadalmi hasznosságát értékelik