Belföld
Karácsony eltitkolta a választás előtt: végleg lezárja a rakpartot

A még a baloldalon is megbukott politikus a választási esélyeiket akarta növelni azzal, hogy a kampány alatt nem beszél róla, hogy végleg lezárná az autósok elől az alsó rakpart egy szakaszát, ezzel pedig fennmarad majd a jelenlegi fővárosi vezetés alatti állandó dugó.
Karácsony tudta, hogy a szmogot, várakozást okozó, a budapestiek életét megnehezítő, közlekedésüket megbénító állapot növelése nem mutatna jól, így a választás utánig várt a bejelentéssel.
A Telexnek adott interjújában beismerte: eltitkolta a tervet, hogy megússza a konfliktust és a kormánypártok reakcióját.
A pesti alsó rakpart tervezése során volt az a korábbi szakmai döntés, hogy a Lánchídtól délre eső rész teljesen autómentes lesz. Ennek bejelentésével várnom kellett eddig a hétig, felismerve azt, hogy lehet, nem a kampány a legjobb időpont rá - indokolt a baloldali nyámnyila, aki a csúfosan leszerepelt Márki-Zay Péter kedvéért hagyta ott támogatóit a baloldali előválasztáson tavaly ősszel.
Nem akartam, hogy bizonyos jelöltek azt gondolják, az ő választási esélyeiket ez bármilyen módon befolyásolja. Nekem meggyőződésem, hogy nem befolyásolta volna, de most már ezen túl is vagyunk, a főváros pedig végrehajtja a programját - mondta, utalva arra, hogy ő márpedig nem is gondolja, hogy így lett volna.
Nem mondta senki, nem volt erről vita, egyszerűen én igyekeztem kerülni egy ilyen típusú konfliktust, volt belőle éppen elég enélkül is - próbálta elvenni az élét Karácsony annak, hogy miért cselekedett a meggyőződésével ellentétesen.
Feltehetjük a kérdést: ki kapcsolja a főpolgármestert újra és újra kézivezérlésre? A válasz valószínűleg igen egyszerű, a jobboldal pedig régóta hangoztatja.
Gyurcsány hátravont, beszélő sakkfigurája a baloldali bukás után is folytatja szokását: akadályozza a rábízott város életét.
Karácsony Gergely nem elég, hogy az autóval járókat terheli újabb és újabb lehetetlen „megoldásokkal”, az általa vezetett Fővárosi Közgyűlés épp megszavazta, hogy május 9-től emelkedjenek a fővárosban a taxis tarfiák: az alapdíj 700-ról 1000 forintra, a kilométerdíj 300-ról 400-ra, a percdíj pedig 75 forintról 100 forintra nő majd.