Belföld
Hatalmas sikert aratott a Mathias Corvinus Collegium eseménye

A rendezvény vendégei olyan nagy nevekkel találkozhattak, mint például Katy Faust, a Them Before Us gyermekjogi szervezet alapítója; Heather Mac Donald New York Times bestseller író, a Manhattan Institute munkatársa; Peter Boghossian világhírű filozófus, rovatvezető és az MCC vendégoktatója; Frank Füredi szociológus, a Kenti Egyetem professzora; Joshua Katz nyelvész, klasszicista, a Princeton Egyetem professzora; John O'Sullivan politikai kommentátor és újságíró; Rod Dreher bestseller-író, az The American Conservative vezető szerkesztője, Josh Hammer, a Newsweek véleményrovatának szerkesztője, az Edmund Burke Foundation kutatója.
A külföldi szakemberek mellett olyan ismert hazai előadók is részt vettek a konferencián, mint például Varga Judit igazságügyi miniszter; Böszörményi-Nagy Gergely, a MOME Alapítvány alapítója; Lánczi András professzor, az MCC kuratóriumának tagja; Szilvay Gergely, a Mandiner vezető újságírója, A gender-elmélet kritikája című könyv szerzője.
Az MCC akadémiai stábja közül Porkoláb Imre, a Vezetőképző Akadémia igazgatója, Hal Melinda, a Test és Lélek Műhely vezetője, Rodrigo Ballester, az Európai Tanulmányok Műhely vezetője, Boris Kálnoky, a Média Iskola vezetője, Setényi János, a Tanuláskutató intézet vezetője, Sándor Lénárd, a Nemzetközi Jogi Műhely vezetője és Sulyok Márton, a Közjogi Műhely vezetője is megosztotta gondolatait a témával kapcsolatban.
Az MCC kétnapos konferenciája rávilágított arra, hogy a gyermekeink megóvása, a nekik közvetített hagyományos értékek nemcsak tudással és stabil kapaszkodókkal vértezik fel őket, hanem a társadalmak válságos helyzetéből is ez jelentheti a kiutat.
Ahogyan Katy Faust is megfogalmazta, a gyermekeknek szükségük van a stabilitásra, az egyensúlyra, és a szülők feladta, hogy mindezt megadják nekik.
Az oktató-nevelő intézmények is meghatározók a fiatalok szocializációja, identitásuk formálása szempontjából: Calum Nicholson szerint ma a formális oktatás sajnos főként a technikai tartalom és tudás átadására fókuszál.
Úgy véli, kevesebb hangsúlyt fektetnek a hagyományos értékek és az interakciók természetesebb módjának átadására, ami ugyancsak hatással lehet a fiatalok szocializációjának alakulására. Hélène de Lauzun történész a sorozatok oktató-nevelő funkcióját emelte ki. Véleménye szerint ma már a fiatalok kevésbé olvasnak könyveket vagy néznek filmet, egyedül a sorozatok képesek lekötni őket, így azok hatalmas befolyással bírnak a gyermekek identitásformálásában.