Belföld

A súlykorlátozás csak a kezdet volt

A népligeti felüljáró elbontása még nagyobb közlekedési dugókhoz vezetne Budapesten

A Karácsony Gergely főpolgármester vezette hivatal ugyan tisztában van a népligeti felüljáró problémáival, ám annak ellenére sem tesz semmit, hogy Tarlós István városvezetése idején, 2014 után már elkészültek a felújítás tervei.

A súlykorlátozás csak a kezdet volt
Karácsony Gergely késlekedései komoly problémákat okoznak Budapesten, az Üllői úti felüljáró felújítását is hiába készítették elő korábban
Fotó: MH/Katona László

A hét elején bevezetett súlykorlátozás még nem biztos, hogy a korlátozó intézkedések végét jelenti a népligeti felüljáró esetében. A vizsgálat eredményének függvényében az elbontás is felmerülhet, hiszen a fővárosnak nincs forrása a felújításra.

A képen látható állapot nyilvánvalóan nem egy év következménye, de a kérdés értékeléséhez érdemes megvizsgálni a Népliget fejlesztéseit az elmúlt időkben. A környék fejlődő tendenciáját nem lehet vitatni. A kétezres évek hanyatlása után a Groupama Aréna építésével elkezdődött a környék rehabilitációja. Ezt követte a Telekom-székház és a nemrég átadott kézilabda-szupercsarnok létesítése. Az övezet kiépülésével párhuzamosan az infrastruktúra fejlesztése is elkezdődött. Felújították az egyes villamos teljes nyomvonalát, illetve a hármas metró érintett szakaszát.

A felüljáró állapotára 2014-ben érkeztek az első panaszok a Jarokelok.hu weboldalra. Éppen akkor zárult le az egyes villamos felújítása. A bejelentésre a BKK reagált is, jelezve, hogy a terv elkészült, majd arról tájékoztatott, hogy a felüljáró rekonstrukciója a hármas metró érintett szakaszának felújítása után kezdődhet meg. A népligeti szakasz átépítése 2020 októberé-ben befejeződött, azonban a felüljáró felújítását a főváros nem kezdte meg, sőt a kivitelezés előkészítésére sem tettek lépéseket.

Az, hogy a korlátozás csak a kezdet lehet, már a héten bebizonyosodott. A felüljáró forgalmának korlátozásával egyidőben a Budapest Közút a felüljáró állapotára vonatkozó teljes felmérést és tanulmányt készít, amely lehetőségként akár a műtárgy elbontásával is számolhat. Ez természetesen elképzelhetetlen káoszhoz vezethet a csomópont környékén, hiszen a belváros vonzáskörzetében bevezetett korlátozó intézkedések egy része értelemszerűen a bevezető utakon csattan. A felüljáró kiváltására a Galvani-híd lenne a legalkalmasabb, azonban a főváros baloldali vezetése már a kezdetek óta a fejlesztés ellen van.

Kapcsolódó írásaink