Belföld

Kiválóan halad a budai fonódó villamos új szakaszának tervezése

Ütemesen halad a budai fonódó villamos új szakaszának tervezése, a pálya hosszának több mint felén fűvel borított vágányok lesznek - közölte pénteki Facebook-bejegyzésében Fürjes Balázs.

Kiválóan halad a budai fonódó villamos új szakaszának tervezése
A fonódó villamos hosszának több mint felén fűvel borított vágányok lesznek
Fotó: Facebook/Fürjes Balázs

A Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára kiemelte: a beruházás újabb mérföldkőhöz érkezett: elkészültek a bírálati engedélyezési és a kiviteli tervek.

Felidézte: másfél éve döntött a kormány, hogy déli irányba meghosszabbítja a Budai Fonódó villamost. A Szent Gellért tértől a Budafoki út-Dombóvári úti csomópontig hét új, akadálymentes megállót hoznak létre. Így kötöttpályás kapcsolatot kap a BME és az ELTE több ezer diákja, az Infoparkban dolgozók és a Kopaszi-gáton születő új városrész dolgozói és lakói.

Budapest a villamosok városa, a Budai Fonódó villamoshálózat pedig az elmúlt évek legsikeresebb budapesti villamosfejlesztése. A 17-es és a 19-41-es villamosok összekötésével Budán egy észak–déli irányú kötöttpályás tengely jött létre. Az eredmény: Budafokról akár Óbudára kényelmesen, átszállás nélkül juthatunk el villamossal - fogalmazott Fürjes Balázs.

A kormánypárti politikus rámutatott: a villamosvonal meghosszabbítását a kormányzati Budapest Fejlesztési Központ irányítja, és 100 százalékban a kormány finanszírozza (erről a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában is döntés született). A tervek kidolgozásában pedig ahogy eddig is, szorosan együttműködnek az érintett szereplőkkel: a Fővárossal, a XI. kerületi önkormányzattal, a BKK-val, a BKV-val és a Budapest Közúttal.

Hét új megálló, füvesített villamospálya, biciklizhető rakpart

A Műegyetem Rakparton és a Pázmány Péter sétányon egészen a Budafoki/Dombóvári úti kereszteződésig egy 2,8 kilométeres, két vágányú villamospálya épül.

A villamos egy környezetbarátabb közlekedési mód, a villamospálya több mint felén, 1,6 kilométeres szakaszon füvesítve lesz, új fákat és cserjéket is ültetnek. Felszámoljuk a Szent Gellért tér és a Bertalan Lajos utca közötti hatalmas parkolót, ami értékes helyet vesz el várostól - mutatott rá bejegyzésében Fürjes Balázs.

A megállók mindkét irányban:

1️⃣ Szent Gellért téren,
2️⃣ Műegyetem rakparton a Bertalan Lajos utcánál,
3️⃣ Petőfi híd budai hídfőjénél,
4️⃣ Pázmány Péter sétányon,
5️⃣ Rákóczi híd budai hídfőjénél,
6️⃣ Nádorkert vasútállomásnál,
7️⃣ Budafoki/Dombóvári út kereszteződésnél lesznek.

Új átszállási kapcsolatok jönnek létre: Nádorkert megállónál az 1-es villamosra és az épülő Déli Körvasútra. A Szent Gellért téren északra a 19-es, 41-es és 56-os, illetve Pest felé a 47-es és 49-es villamosokra. Budai Fonódóval mind a négy metróvonal átszállás nélkül elérhető lesz.

Megújul a Műegyetem rakpart, méltóbb előteret kap a Műszaki Egyetem főépülete

Fürjes Balázs arról is beszámolt, hogy a Műegyetem rakparton és a Pázmány Péter sétányon is szinte végig egy, a gyalogosoktól elkülönülő, önálló kerékpárút épül – így megszakítás nélkül, biztonságosan lehet majd biciklizni és sétálni.

Hozzátette: a Műszaki Egyetem főépülete előtt pedig egy színvonalasabb városi teret alakítanak ki: új fákkal, biciklitárolókkal, utcabútorokkal és zebrával, ami közvetlenül a Dunához vezet.

A Budai Fonódó villamos meghosszabbításával Budapest kötöttpályán könnyebben átjárható lesz. A Műegyetem rakpart is átalakul, jóval zöldebb, reprezentatívabb és rendezettebb lesz.

Kapcsolódó írásaink