Belföld
Kiválóan halad a budai fonódó villamos új szakaszának tervezése

A Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára kiemelte: a beruházás újabb mérföldkőhöz érkezett: elkészültek a bírálati engedélyezési és a kiviteli tervek.
Felidézte: másfél éve döntött a kormány, hogy déli irányba meghosszabbítja a Budai Fonódó villamost. A Szent Gellért tértől a Budafoki út-Dombóvári úti csomópontig hét új, akadálymentes megállót hoznak létre. Így kötöttpályás kapcsolatot kap a BME és az ELTE több ezer diákja, az Infoparkban dolgozók és a Kopaszi-gáton születő új városrész dolgozói és lakói.
Budapest a villamosok városa, a Budai Fonódó villamoshálózat pedig az elmúlt évek legsikeresebb budapesti villamosfejlesztése. A 17-es és a 19-41-es villamosok összekötésével Budán egy észak–déli irányú kötöttpályás tengely jött létre. Az eredmény: Budafokról akár Óbudára kényelmesen, átszállás nélkül juthatunk el villamossal - fogalmazott Fürjes Balázs.
A kormánypárti politikus rámutatott: a villamosvonal meghosszabbítását a kormányzati Budapest Fejlesztési Központ irányítja, és 100 százalékban a kormány finanszírozza (erről a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában is döntés született). A tervek kidolgozásában pedig ahogy eddig is, szorosan együttműködnek az érintett szereplőkkel: a Fővárossal, a XI. kerületi önkormányzattal, a BKK-val, a BKV-val és a Budapest Közúttal.
Hét új megálló, füvesített villamospálya, biciklizhető rakpart
A Műegyetem Rakparton és a Pázmány Péter sétányon egészen a Budafoki/Dombóvári úti kereszteződésig egy 2,8 kilométeres, két vágányú villamospálya épül.
A villamos egy környezetbarátabb közlekedési mód, a villamospálya több mint felén, 1,6 kilométeres szakaszon füvesítve lesz, új fákat és cserjéket is ültetnek. Felszámoljuk a Szent Gellért tér és a Bertalan Lajos utca közötti hatalmas parkolót, ami értékes helyet vesz el várostól - mutatott rá bejegyzésében Fürjes Balázs.
A megállók mindkét irányban:
Szent Gellért téren,
Műegyetem rakparton a Bertalan Lajos utcánál,
Petőfi híd budai hídfőjénél,
Pázmány Péter sétányon,
Rákóczi híd budai hídfőjénél,
Nádorkert vasútállomásnál,
Budafoki/Dombóvári út kereszteződésnél lesznek.
Új átszállási kapcsolatok jönnek létre: Nádorkert megállónál az 1-es villamosra és az épülő Déli Körvasútra. A Szent Gellért téren északra a 19-es, 41-es és 56-os, illetve Pest felé a 47-es és 49-es villamosokra. Budai Fonódóval mind a négy metróvonal átszállás nélkül elérhető lesz.
Megújul a Műegyetem rakpart, méltóbb előteret kap a Műszaki Egyetem főépülete
Fürjes Balázs arról is beszámolt, hogy a Műegyetem rakparton és a Pázmány Péter sétányon is szinte végig egy, a gyalogosoktól elkülönülő, önálló kerékpárút épül – így megszakítás nélkül, biztonságosan lehet majd biciklizni és sétálni.
Hozzátette: a Műszaki Egyetem főépülete előtt pedig egy színvonalasabb városi teret alakítanak ki: új fákkal, biciklitárolókkal, utcabútorokkal és zebrával, ami közvetlenül a Dunához vezet.
A Budai Fonódó villamos meghosszabbításával Budapest kötöttpályán könnyebben átjárható lesz. A Műegyetem rakpart is átalakul, jóval zöldebb, reprezentatívabb és rendezettebb lesz.