Belföld
Segítik az iskolai agresszió áldozatait és a pedagógusok konfliktuskezelését
Kevesebb rendbontás

Rámutatott: az iskolaőrök jelenlétükkel növelik a pedagógusok és oktatók biztonságérzetét a köznevelési és szakképzési intézményekben, a diákokban pedig erősítik a visszatartó erőt attól, hogy a pedagógusokkal, illetve társaikkal szemben fenyegetően vagy erőszakosan lépjenek fel. Az iskolaőrök toborzása és képzése folyamatos, munkavégzésük megkezdése előtt komplex, pedagógiai és pszichológiai ismereteket tartalmazó képzésen kell részt venniük – tette hozzá.
Hangsúlyozta: a visszajelzések alapján az iskolaőr programban részt vevő intézményekben javult az általános fegyelem, csökkent a rendbontások száma. Az agresszió kezelésében, megelőzésében nagy szerepe van az iskolapszichológusoknak is – folytatta Rétvári –, s a kormány erőfeszítéseinek eredményeképpen tíz év alatt kétszeresére emelkedett a számuk.
A pedagógusok számára elérhető konfliktuskezelési programok közül az államtitkár kiemelte az ENABLE nevűt, amely 2017–2018-ban kísérleti jelleggel folyt 26 iskolában, majd három év alatt 53 továbbképzés zajlott le a program módszertanára alapozva. Az idei tanévben indult a „Van kihez fordulnod!” program a köznevelési intézményekben dolgozók mentálhigiénés támogatására, segítséget nyújtva a konfliktusok megelőzésében és feldolgozásában.