Belföld
Közlekedési káoszt teremt Karácsony
Ha a főpolgármester idejében kihirdeti a Lánchíd felújításának pályázatát, a műemléket már átadhatták volna, nem kellene erre még másfél évet várni – mondta Láng Zsolt

Tegnap rajtolt el a Széchenyi Lánchíd felújítása. A műemlék másfél évig lesz lezárva. A Karácsony Gergely vezette Fővárosi Önkormányzat addig teketóriázott, amíg az igencsak szükségessé vált projekt nemcsak drágább lesz – a győztes A-Híd Zrt. ötmilliárd forinttal drágábban vállalta a munkát, mint azt Tarlós Istvánék idejében tették volna –, hanem jóval szerényebb tartalmú is.
Elmarad a Váralagút és a pesti oldali villamosalagút felújítása, illetve a híd rekonstrukciója sem lesz teljes körű. Nem cserélik például a korrodált, funkcióját épp emiatt betölteni képtelen láncokat. A teherbírás csökkentését a könnyebb, új pályaszerkezettel igyekeznek kompenzálni, ami a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint nem egy elegáns megoldás, mivel a budapestiek nem kapnak egy sokáig (több évtizedig) használható hidat, a probléma ugyanis tizenöt éven belül ismét elő fog jönni.
A baloldali kormányfőjelöltségre pályázó főpolgármester tegnapi sajtótájékoztatóján arról beszélt, kéri a budapestiek türelmét, mivel ez és más fővárosi projektek miatt még nagyobb forgalmi dugók várhatók a következő időszakban. Karácsony azzal próbálta mentegetni dilettáns döntéseit, hogy nem az egy időben történő lezárások miatt alakul nap mint nap közlekedési káosz a fővárosban, hanem a probléma gyökere az, hogy a gépjárműforgalom máris visszaállt a járvány előtti szintre.
Karácsony MSZP-s helyettese, Tüttő Kata egyébként BKV-s maszkban jelentette be, hogy elindult a Lánchíd átkelőhajó, mintha a Fővárosnak és a BKV-nak bármi köze is lenne ehhez. Amint arra Wintermantel Zsolt BKK igazgatósági tag is felhívta a figyelmet közösségi oldalán: a hajójáratot teljes egészében az állami hajótársaság, a MAHART működteti, Karácsonyék egyetlen fillérrel sem járulnak hozzá.
Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő a járat kapcsán közölte: mivel egy fontos közlekedési útvonalról van szó, a kormány úgy döntött, „kisegíti” a Fővárosi Önkormányzatot. A hajójárat hétfőtől péntekig 7 óra és 20 óra között jár majd félóránként, és Budapest-bérlettel vagy havibérlettel ingyenesen lehet használni. Egy menetjegy ára ötszáz forint.
Ha a városvezető idejében kihirdeti a Lánchíd felújításának pályázatát, akkor a műemléket már átadhatták volna, nem kellene erre még másfél évet várni – mondta a Fidesz-KDNP fővárosi frakcióvezetője a Tv2 Mokka című reggeli műsorában. Láng Zsolt leszögezte: a Lánchíd felújítása nemcsak gyorsabb, de olcsóbb is lehetne. Emlékeztetett, a kormány megszüntette azt a veszélyhelyzet alatti lehetőséget, hogy a polgármesterek a testületek helyett hozzanak döntéseket, Karácsony ezért az utolsó pillanatban még számtalan személyi és beruházási döntést hozott.
Bár a főpolgármester mindig kiáll a transzparencia mellett, úgy látszik a valóságban nem szereti a vitákat, és kihasznál minden olyan kiskaput, amivel egy személyben dönthet – állapította meg Láng, megemlítve azt is, hogy a fővárosi cégek mintegy kétszázmillió forintot fizettek már ki büntetésként, mert szabálytalan közbeszerzéseket folytattak.
Zuglóban önkényesen növelték meg a parkolási zónát
Ismét bebizonyosodott, hogy a baloldal a válságkezelés során is elsősorban pénzbefizető-automatának tekinti az embereket. Zuglóban Horváth Csaba polgármester kezdeményezésére, Karácsony Gergely főpolgármester jóváhagyásával június 15-től megnövelték a parkolási zónák méretét, ám az így beszedhető összeget is kevesellheti a kerületi önkormányzat, mert a kijelölt zónán kívüli területet is fizetőssé tett.
A hivatalos tájékoztatás szerint a Thököly út–Mexikói út–Szugló utca–Nagy Lajos király útja közötti terület vált díjkötelessé a parkoló autósok számára, ám egy kis csalafintasággal ezt tovább bővítették. A Nagy Lajos király útján egy további rövid szakaszra is kiterjesztették a fizetési kötelezettséget, amelyet közlekedési táblával is jeleznek, ám a rendelet szerint erre a részre már nem terjedne ki a díjfizetés.
Az ügyben megkerestük a kerületi parkolási társaságot, hogy milyen felhatalmazás alapján növelték meg a fizetős zónát, ám lapzártánkig nem kaptunk választ a cégtől.
(SNZs)