Belföld

Hadházy Ákos tovább űzi költséges hobbiját, a repülést

Miután Hadházy Ákos vagyonnyilatkozata kapcsán felvetődött, vajon miből finanszírozza a parlamenti képviselő drága hobbiját, utánajártunk, mire van szüksége ahhoz, hogy repülhessen.
 

Hadházy Ákos tovább űzi költséges hobbiját, a repülést
Fotó: MH/Katona László

Lapunknak egy szakember elmondta, a hobbisták körében leginkább elterjedt PPL és LAPL fokozatú pilótajogosítvány meghosszabbítása kétféle módon lehetséges: két év alatt tizenkét fel- és leszállást kell végezni úgy, hogy a fent töltött idő is elérje a tizenkét órát, vagy évente egyszer egy, a hatóság által kijelölt vizsgabiztossal egy órát repülni, illetve le- és felszállni. Utóbbi az olcsóbb megoldás, hiszen a gépbérléssel együtt is megúszható száz-százhúszezer forintból. Hadházy ugyanakkor rendszeresen posztol magáról repülős fotókat. Egy repülőgép bérleti díja változó, száztíz eurótól ezer euróig. Ezek a díjak a PPL- és LAPL-jogosítvány birtokában lévő emberekre vonatkoznak, kereskedelmi gépet nagyságrendekkel drágábban lehet bérelni. Korábban a Bors arról írt, hogy a képviselő megmagyarázhatatlan módon ingyen használ egy C–172 típusú repülőt, amelynek az órabére negyvenhatezer forint áfa nélkül. A repülési naplók adatai szerint akkoriban háromszázötven órát töltött a levegőben, amelynek a díja mintegy negyvenmillió forint.

Kapcsolódó írásaink