Belföld

Fürjes Balázs: A Galvani-híd a megoldás része

Budapest külső kerületeiből, az agglomerációból naponta 1 millió ember érkezik a belső városrészekbe dolgozni, tanulni, szolgáltatásokért, szabadidős céllal. Ezt kell oldani jobb tömegközlekedéssel, P+R parkolókkal, a hiányzó peremhidak, körutak megépítésével, a Galvani-híd pedig a probléma megoldásának része - írta keddi Twitter-bejegyzésében Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára.

Fürjes Balázs: A Galvani-híd a megoldás része
Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár
Fotó: MH/Bodnár Patrícia

Fürjes a posztjában egy rövid videót is megosztott, melyben felidézték annak a felmérésnek az eredményeit, amelynek során a tervezett új Duna-hídról és kapcsolódó fejlesztésekről kérdezték meg az emberek véleményét. A Budapesti Fejlesztési Központ kérdőívét 5459-en töltötték ki.

Objektum doboz

A válaszadók 84 százaléka egyetért a villamos szükségességével, 90 százalék a kerékpárút kialakításával, 84 százalék a széles járdákkal és 86 százalék az út menti zöldsávok kialakításával.

Közölték: a válaszadók túlnyomó többsége egyetért a híd megépítése kapcsán a belváros forgalomcsillapításának szükségességével, ezzel a törekvéssel a leggyakrabban autót használók 82 százaléka, a tömegközlekedést választók 85 százaléka, az elsősorban kerékpározók 92 százaléka, a főként gyalogosan közlekedők 85 százaléka ért egyet teljes mértékben.

A felmérés szerint arra a kérdésre, hogy a válaszadó hajlandó lenne-e változtatni a közlekedési szokásain a belvárosi forgalomcsillapítás érdekében, a válaszadók 47 százaléka állította, hogy ez elfogadható számára, de csak akkor, ha ez a változás nem jár érdemi kényelmetlenséggel vagy hosszabb utazással.

17 százalékuk már szinte most is csak fenntartható módon közlekedik, míg a kitöltők 16 százaléka akár kényelmetlenséget is hajlandó lenne vállalni a belső kerületek forgalmának csökkentéséért.

A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa februárban döntött arról, hogy az új Duna-hídhoz kapcsolódó új körút pesti oldali, a Soroksári út - Üllői út közötti szakaszán a tervezést hat nyomvonal-alternatíva vizsgálatával kell folytatni.

A BFK ennek megfelelően társadalmi párbeszédet indított a hat lehetséges nyomvonal véleményezésére, amely októberben zárult. Arról, hogy az alternatívák közül melyik nyomvonalon haladjon tovább az új körút, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa év végig hoz döntést, ám a járványhelyzet miatt a döntés 2021 első hónapjaira is áttolódhat.

Kapcsolódó írásaink