Belföld

Veszélybe kerültek az uniós pénzek a késlekedés miatt

Nincs fény az alagút végén

Már egy hete lezárták a 3-as metróvonal középső szakaszát, ám az alagút felújítása várhatóan csak hónapok múlva kezdődik el – írta a Népszava.

Veszélybe kerültek az uniós pénzek a késlekedés miatt
Fotó: BKV

A lap szerint a szerződésbontás előtti utolsó állomáshoz érkezett a BKV és az alagút felújítására szerződött Swietelsky Vasúttechnika Kft. A BKV a múlt héten felszólította a kivitelezőt, hogy vonuljon fel a munkaterületre és lásson neki a 48 milliárd forintért vállalt rekonstrukció utolsó részéhez, különben felmondja a megállapodást. A Swietelsky Vasúttechnika ugyanakkor még márciusban állt elő 18 milliárd forintos többletköveteléssel az északi és a déli szakaszon bekövetkezett csúszásokra és extra feladatokra hivatkozva. A BKV azonban 8 milliárdnál többet nem ajánlott a folytatásért cserébe. Nemcsak a metrófelújítással akadnak gondjai a városházának. A Világgazdaság szerint a fővárosi önkormányzat megüzente a kormánynak, hogy ha nem járul hozzá egy újabb hitelkeret megkötéséhez az Európai Beruházási Bankkal, akkor nem hívja le a november 30-án lejáró trolibuszbeszerzési opciót.

Kapcsolódó írásaink