Belföld

Nincs fény az alagút végén

A metrópótlásra szánt autóbuszokat inkább a járvány miatti járatsűrítésre kellene használni – közölte a Fidesz–KDNP

Nem kezdődhetett el a 3-as metró alagútjának felújítása, ami beláthatatlan csúszást okozhat, ezért a Fidesz–KDNP szerint újra össze kell hangolni a projektet. Karácsony inkább országos politizálással foglalkozik.

Nincs fény az alagút végén
Karácsony átadta tegnap a pesti fonódó villamoshálózat első elemét. A Haller delta projekt előkészítése Tarlós István főpolgármestersége idején indult el, utódjának csak a szalagátvágásra tellett
Fotó: MH/Bodnár Patrícia

„Meg sem kellene említenünk Orbán nevét” – nyilatkozta a minap az amerikai Time magazinnak Karácsony Gergely. A parlamenti bejutási küszöb alatt mért Párbeszéd társelnöke közölte, 2022 lehet az utolsó esély arra, hogy visszaállítsák idehaza a demokráciát, mert ha akkor is a kormánypártok győznek, a demokratikus intézmények megszüntetése teljessé válik. Nem véletlen, hogy Karácsony így fogalmaz, több szakértő is jelezte, hogy a baloldali főpolgármester – korábbi ígéretét megszegve – elindulhat az ellenzéki miniszterelnök-jelöltségért folytatott küzdelemben.

A városvezető természetesen nem ejtett szót azokról a kudarcokról, amelyek az ő ciklusához köthetők. Megírtuk, a 3-as metró középső szakaszának teljes felújítása nem kezdődik el ma: csupán a metróállomások felújítása indulhat el, az alagúté nem. A BKV és a felújítási munkálatokat végző Swietelsky Vasúttechnikai Kft. között ugyanis továbbra sincs megállapodás. Ez nemcsak beláthatatlan csúszást okozhat a kivitelezésben, de a későbbiekben az EU-s források visszafizetését is felvetheti. Ennek mértéke akár a kétszázmilliárd forintot is elérheti. A Fidesz–KDNP budapesti képviselőcsoportja közösségi oldalán hangsúlyozta: fontos lenne, hogy az alagutat és az állomásokat egyszerre újítsák fel, mivel csak így csökkenthető minimálisra a kivitelezésre szánt idő. „Ezért megfontolandó lenne, hogy újra összehangolják az egész projektet, és a beruházás egy esetleges későbbi kezdése esetén a metrópótlásra szánt autóbuszokat inkább a járvány miatti járatsűrítésre használják” – írták, kiemelve, a pótlóbuszok kérdését azért is át kell gondolni, mert azok folyamatosan zsúfoltak, a pandémia gyors terjedése miatt pedig ez megengedhetetlen.

Ugyancsak a járatsűrítés miatt lenne szükség annak a nyolc CAF villamosnak a forgalomba állítására, amelyek a BKV kocsiszínjeiben vesztegelnek fél éve. Fürjes Balázs Budapest fejlesztéséért is felelős államtitkár Twitter-oldalán meg is jegyezte: ezeken a szerelvényeken hetente harmincezren utazhatnának, a baloldali városvezetés mégsem tesz semmit. Hasonló eset volt korábban is, akkor Karácsonyék négy villamost tartottak vissza, így kérdéses, mikor áll majd forgalomba az a tizenöt szerelvény, amely idén megérkezik.

Kapcsolódó írásaink