Belföld
Jóval drágább lehet a 3-as metró beruházása
Továbbra sincs megegyezés a BKV és a Swietelsky között, az időveszteség miatt még az uniós támogatás is elúszhat
A lap információi szerint a felek közötti vita rendezésének október 30-án lejárt határidejét meghosszabbították.
A két vállalat közötti huzavona oka, hogy az osztrák hátterű cég 18 milliárdos többletköveteléséből a fővárosi tömegközlekedési vállalat csupán nyolcmilliárdot ismer el. E hét szombattól teljes vágányzár lép életbe a 3-as metró belvárosi szakaszán, az intézkedés indokoltsága azonban erősen megkérdőjelezhető, ha nem zajlik kivitelezés az alagútban.
A Swietelsky kemény tárgyalási stratégiája nem ismeretlen a mindenkori fővárosi vezetés előtt: a 4-es metró építése során ugyanis szintén ennek a vállalkozói körnek az egyik érdekeltsége, a Swietelsky Építő Kft. 22 milliárdos követelést támasztott a BKV-val szemben. Ezt végül a Tarlós István vezette város új organizációs terv készítésével, illetve a vállalkozói és finanszírozási szerződések újratárgyalásával tudta elkerülni, e lépéssel a BKV több tíz milliárdot spórolt meg a fővárosnak. Kérdés, hogy a jelenlegi városvezetés beavatkozik-e, és ha igen, milyen eredményt ér el a Swietelsky másik leányával szemben. A főváros szerepvállalására már csak azért is szükség lenne, mert ha a BKV új közbeszerzés kiírására kényszerül a középső szakaszon, az jócskán megemelheti a költségeket, az időveszteség miatt pedig bizonytalanná válhat a 3-as metró uniós támogatása.
A Világgazdaság kereste a városházát, de kérdéseikre nem kaptak választ.