Belföld
A főváros kínos halogatása
Vitézy: Magyarázkodás helyett állítsák végre forgalomba a villamosokat

Első körben negyvenhét szerelvény érkezett Budapestre, két évvel ezelőtt pedig a BKK újabb huszonhat villamost rendelt meg a gyártótól, amit a kormány döntése értelmében az állami költségvetés és az Európai Unió finanszíroz. Az opcióból ez idáig tíz szerelvényt már leszállított a CAF, azonban a Karácsony Gergely féle baloldali városvezetés nem helyezte őket üzembe.
Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezetője, a BKK egykori vezérigazgatója közösségi oldalán érthetetlennek titulálta a történteket. Mint írta, a villamosok parkoltatása nemcsak az utasok szempontjából kellemetlen, hanem az uniós források felhasználását is veszélyezteti. A nyilvánosság nyomására nyáron elindult egy folyamat, tizenhárom hónappal az első szerelvények Budapestre érkezése után megbízták a Budapesti Műszaki Egyetem Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar szakcégét, hogy vizsgálja meg a villamosok forgalomba állása körül kialakult vitát és az indokokat, amelyekre hivatkozva a villamosok hónapok óta álldogálnak a kocsiszínekben. Azonban a jelentés semmilyen hibajelenséget, jogszabályba való ütközést nem tárt fel – számolt be az eredményről a BKK egykori vezetője.
Habár a BKK tegnap kiküldött egy meghívót a sajtó képviselői számára, miszerint október 12-én, hétfőn bemutatják a CAF villamosokat – vagyis végre forgalomba állhatnak a remízben vesztegelő szerelvények –, ennek ellenére Vágó István egykori kvízmester, DK-elnökségi tag Draskovics Tibor BKK igazgatósági elnök magyarázkodása után ismét megpróbálta megvédeni a mundér becsületét. Csakhogy a tavaly ősz óta egyébként az BKV vasúti járműjavítójának felügyelőbizottságában is munkára lelő Vágó érveit Vitézy pontról pontra cáfolta, vádaskodását pedig határozottan visszautasította.